ADSL: pouzit PPPoE nebo PPTP

Jakub Horky jakub na horky.net
Čtvrtek Červen 12 22:25:50 CEST 2003

Borek Lupomesky napsal(a):

>    Tak jsem si precetl navod k tomu modemu, a zda se, ze panove z CTc maji
> v zasade pravdu. Ten modem ma skutecne na svem ethernetovem portu
> adresu 10.0.0.138/16 (default, lze jej zmenit). Podle toho, co jsem
> cetl jsem vyrozumel, ze z nekolika moznosti se pouziva rezim
> "PPPoA-to-PPTP Relaying". Takze do mezi CTc a modemem se jede
> PPPoverATM a mezi modemem a uzivatelem jede PPTP. Z toho mj. plyne, ze
> PPPoE by musel podporovat CTc, aby mohlo fungovat. Modem ho sice umi,
> ale uzivateli to u nas neni k nicemu.
>
>    Opravte me, jestli neco spatne chapu.

Ze modem "nebezi uplne" je blbost. :) Modem vzdycky na te siti bezi
normalne a vzdycky reaguje na telnet a WWW rozhrani.
Defaultni adresa Alcatel SpeedTouch je 10.0.0.138/8, nikoli /16, ale to
není tak podstatné.

Modem vždy komunikuje s druhou stranou přes PPPoA pomocí ATM, kanál VPI=8,
VCI=48. Co je v sekci Phonebook nabindováno na tuto kombinaci (8,48), se
použije. PPPoA je PPP over ATM. Tímto protokolem komunikuje přímo modem s
Telecomím zařízením na druhé straně.

Čili je úplně jedno, jak se k modemu připojíme, zda přes PPTP, PPPoE
(označováno jako bridging, což je nepřesné, protože se provádí
PPPoE<>PPPoA), přímo pomocí NATu nebo přímo pomocí DHCP spoofingu.

Podle mě Telecom vůbec nemusí (a ani nemá jak) podporovat PPPoE. To je věc
modemu, aby to stejně jako v případě PPTP konvertoval na PPPoA.

--
Jakub