Re: Ztráta dat v ext3 ( delší)

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pátek Červen 13 08:17:01 CEST 2003

> Asi to dela ten journal (nestezuje si jadro ve vypisu dmesg na problemy
> s komunikaci s diskem?),

Ne. Je o zvlastni ale je to tak - ta masina si na nic
nestezovala, akorat se to nejak "cyklilo". I kdyz ani toto
nebude to spravne slovo, protoze ty procesy nezraly prakticky
zadny strojovy cas.

> takze bych ho zkusil obejit. Tj. odstranit
> zurnal (nezkousel jsem to, mozna bude chtit jeste postrcit):
>
> tune2fs -O ^has_journal /dev/hdXY

To jsem vlastne taky zkousel, ale taky to skoncilo ve stavu "D".
Jakou hlasku pri tom psal uz presne nevim, ale ani tudy cesta
nevedla.

> a pak udelat fsck jako kdyby to bylo ext2.

To jsem zkusil bez odstraneni zurnalu (bez zapisu), ale naslo to
tak strasne moc chyb, ze jsem to radsi vzdal.

> V kazdem pripade je to problem, ale hlavne bych nejdriv updatoval jadro
> na posledni (tj. kernel-2.4.20-18.7).

Driv jsem zkousel ruzna jadra (az po 2.4.20-0.neco), ale bud tam
nechodil dobre Promise cip nebo zase byla zmrsena podpora pro
IDE na LPT. Tohle byla zlata stredni cesta a osvedcilo se. Ale
asi prece jenom bude potreba povysit ..

Kazdopadne si dam pro priste pozor a nebudu mazat vic nez 4000
souboru najednou :-\

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s