CD-R médium pro zálohy, vyplatí se to vůbec?

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Pátek Červen 13 19:50:44 CEST 2003

On Fri, Jun 13, 2003 at 11:54:41 +0200, Martin Kamín ZULU wrote:
> Dobrý den všem,
> přemýšlím a hledám marně utilitku, která by mi umožnila zálohovat data z
> adresáře(ů) s ochranou proti vadě média.
> Tar a kompresi rozumím, ale hledám také utilitu, která by navíc byla schopna
> archív (řádově 1,5 GB) rozdělit do malých kousků (jakoby split), ovšem s
> tím, že byla schopna zpětně - pokud například za dva roky dojde k chybě na
> médiu - obnovit alespoň zbylé čitelné části média a pospojovat je zpět. Jsme
> samozřejmě smířený s tím, že o některé soubory přijdu...
> Martin K.

Něco na způsob RAID4 na jednom médiu? Tedy v případě výpadku jednoho souboru
dopočítat data z těch ostatních? To by mohlo být zajímavé, zejména pro
archivy velikosti 400-500 MB na CD. tar|gzip|split a nějakým xorem dopočítat
redundantní soubor, který by se později dal využít k rekonstrukci jednoho
z předchozích souborů.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal