CD-R médium pro zálohy, vyplatí se to vůbec?

Libor Nenadál xnenadal na mail.muni.cz
Pondělí Červen 16 10:01:54 CEST 2003

Ing. Vlastimil Pospíchal wrote:

> Něco na způsob RAID4 na jednom médiu? Tedy v případě výpadku jednoho souboru
> dopočítat data z těch ostatních? To by mohlo být zajímavé, zejména pro
> archivy velikosti 400-500 MB na CD. tar|gzip|split a nějakým xorem dopočítat
> redundantní soubor, který by se později dal využít k rekonstrukci jednoho
> z předchozích souborů.
>
> Kit
Trochu offtopic: jen mně tak napadlo, že by to možná vyžadovalo i
speciální aplikaci, která by uvažovala fyzické vlastnosti média. Protože
například Verbatimu dříve korodovaly kraje média. Na to by ale asi bylo
potřeba vypracovat studii, její výsledky by však mohly být zajímavé.

Libor Nenadál