MySQL - Acces denied (BFU)

Oak oak.brno na seznam.cz
Pondělí Červen 16 00:47:18 CEST 2003

Dobrý den,

snažím se rozběhnout malý webový server na domácím desktopu, abych mohl
vyvíjet offline stránky s databází MySQL. Běhá mi Apache 1.3.27, PHP 4.3,
MySQL 3.23 a pro správu jsem si doinstaloval phpMyAdmin 2.4.0. Při prvním
spuštění jsem vyplnil usera (root) a heslo.

Při otevření http://linux.local/phpMyAdmin/ dostávám:
: Vítej v  phpMyAdmin 2.4.0
: Chyba
: MySQL hlásí:
: Access denied for user: 'root na localhost' (Using password: NO)

Podobně dopadnu, když podle dokumentace (/doc/.../mysql/manual.txt) spustím:
: # mysql -u root test
: ERROR 1045: Access denied for user: 'root na localhost' (Using password: NO)
Pokud to spustím pod uživatelem, pak je to O.K.:
: oak na linux:~> mysql -u oak test
: Welcome to the MySQL monitor.  Commands end with ; or \g.
: Your MySQL connection id is 7 to server version: 3.23.55-log
:
: Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.
:
: mysql> exit
: Bye
phpMyAdmina pod uživatelem nemůžu spustit, resp. můžu se stejným výsledkem
(Access denied for user: 'root na localhost').

Myslím si, že chyba bude v něčem úplně jednoduchém (práva, účet,...),
především by mohlo jít o rozpor v názvu účtu ('root' vs. 'root na localhost').
Našel jsem v tomto dokumentu i v HTML dokumentaci (FAQ) řadu možných příčin,
ale buď to není ono, nebo vůbec nechápu, co tím myslí...

Poradíte mi, jak tedy spustím phpMyAdmina pod userem (či jak mu změním práva)
tak, abych mohl přidávat a spravovat databáze? Teda, stačil by mi odkaz na
rozumný (tj. srozumetelný pro BFU) návod - všechny co jsem našel jsou pro
Wokna, anebo jsou obsálý (desetitisíce řádků) a jsou o složitý konfiguraci
kompletního webového serveru...

Zdraví,

Oak