ADSL: pouzit PPPoE nebo PPTP

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pondělí Červen 16 10:02:00 CEST 2003

On Fri, 13 Jun 2003 07:51:22 +0000 (UTC), Dan Ohnesorg wrote:

: Hledal jsem a hledal a nasel jsem tohle:
:
: http://www.isoc.org.il/~doron/PPPoE.html

Pred hodinou som sa bavil s clovekom od providera. Ten pochopitelne
zase nevie co je to PPTP :-), ale v zasade potvrdil, ze jedine co
telekom urobi je ze forwardne autorizaciu na server providera
a ak dopadne dobre, proste mu to co po tom drote pride zase
pretuneluje do providerovej siete a tam vybali.

Moje chapanie je momentalne take, ze "na drote" je PPPoE
(co je tunel baleny do ethernetovskych ramcov) alebo PPPoA.
Tymto protokolom musi rozumiet aj zariadenie providera.
PPTP je medzi klientom a modemom, ktory ho transformuje
na PPPoA. PPPoE je posielany priamo.

Ako tieto protokoly zabalit do ATM je tema na dalsiu
diskusiu.

Pre masochistov som nasiel (pozor, dlhe rozdelene URL)
http://www.acterna.com/united_kingdom/technical_resources/downloads/
white_papers/ADSL_Technology_White_Paper.pdf -
obrazok 7 znazornuje rozne sposoby "balenia".

Nejaky dalsi text je na http://www.jeacle.ie/adsl/ - a nasledovny
citat to asi vystihuje :-)

   PPPoE - it's just perverse!

   True, but the whole ADSL stack is perverse - IP over PPPoE
   over Ethernet over ATM over ADSL. PPPoE is just solving
   a problem with ADSL that already existed (data people want
   ethernet, telcos want ATM).

: Tusim od 1. 6. uz je mozne nakupovat ADSL bez modemu, ale nikdo to nedela. S
: ADSL jsou priserne problemy a pokud bych se mel jeste pripravit o to, ze
: budu telekomu nadavat ze jim nechodi jejich zarizeni a mel poslouchat, ze za
: to muze moje.....

Na Slovensku vydal Telekom zoznam zariadeni, ktore skusal a zarucuje,
ze budu chodit. Ostatne je na vlastne riziko. To by som videl
ako optimalne riesenie.

Zdravi
--
                                   Stano