Linux trustees - zkusenosti

Úterý Červen 17 10:39:45 CEST 2003

On Tue, 17 Jun 2003, Jan Derfinak wrote:

> Pokial Vas zaujima efektivita vyuzitia miesta na disku, zkonvertujte
> si Vasu ext3 particiu na XFS s rovnakou velkostou bloku a uvidite
> rozdiel.

Jak velky? Musim mit na kazdem souboru nastaveny nejake EA, abych to
opravdu poznal?

> Jednak je ten test 8 mesiacov stary,

Nemyslim, ze by se za 8 mesicu tak zasadne zmenila vnitrni struktura
nektereho z fs, aby to hralo velkou roli. Mozna u toho horniho konce, kde
uz zacalo byt relevantni, jakym zpusobem pracuje se zamykanim apod.

> jednak pokial mi poviete, ktory FS ma vyhrat, tak Vam pripravym taky
> test aby vyhral.

A je nejaky duvod si myslet, ze diskutovany clanek byl napsan tak, aby
vysel predem urceny vysledek?

> Bohuzial som nikde nenasiel nastavenie logbufs (nastavenie
> transakcneho bufra), ktore znacne vplyva na vykonnost XFS prave vo
> filemark teste, takze predpokladam, ze autor testu nepouzil optimalnu
> hodnotu (je to v kazdom FAQ).

Zkuste si v tom clanku jeste jednou poradne precist cast 2.4. (Ovsem
shledavam dosti tristnim, ze takove vseobecne doporucovane nastaveni neni
default.)

> Ale inac tie testy, len dokazuju, co som tvrdil. Pre nenarocne
> pouzitie je ext3 dobry FS, pre narocne systemy uz nestaci. Ja som FS
> systemy testoval pre svoje potreby a dostal som vysledky, ktore to
> potvrdzuju.

Tak vidite. Vsichni. Kazdy fs ma jine vlastnosti, jina silna a slaba
mista a hodi se pro jiny druh nasazeni.

> A este jedna poznamka. Porovnavat ext2 so zurnalovacimi FS nie podla mna
> prilis reprezentativne.

To je naopak naprosto v poradku, protoze je z toho zrejme, jestli jsou
zurnalovaci fs konkurenceschopne ciste z hlediska vykonu.

> Pokial hladate test, kde ext3 nedopadol dobre pozrite si:
> http://www.open-mag.com/35773583279.htm

Tedy vysledky pro 1 thread jsou vsude temer stejne (az na JFS). A to, ze
ext3 ztraci pri vetsim paralelismu, je vlastne receno i v tom usenixovem
clanku.

> Skuste sa spytat IBM a SGI nakolko su ich high-endy rock solid s ich
> suborovymi systemami.

Bylo nebylo, jednou jsem na vicemene zahalejici masine s AIXem a JFS
omylem na chvilku rozpojil SCSI sbernici a skoncil jsem u zachranne
diskety, protoze z disku uz to ani nenabootovalo. (Na druhou stranu je
potreba rict, ze po nabootovani z diskety se to vcelku dobre
vzpamatovalo.)

Shit happens.