mp3 id3 z cddb

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Červen 17 13:15:58 CEST 2003

> -> je to databaza AudioCD. ale vyhladava sa v nej aj podla
> isteho DiscID,
> -> co je hash, ktory sa robi z dlziek pesniciek, poctu skladieb  nad
> -> dlzkami pesniciek a kontrolneho suctu. tieto udaje mozem
> ziskat aj z
> -> mp3, z coho vyrobim DiscID a poslem query na CDDB.
> programy pod windoze
> -> ako cddb-mp3-tagger alebo tag and rename to robia v pohode.
>
> ehm, ako sa da z mp3 ziskat spolahlivy hash? mal som pocit ze mp3 je
> stratova kompresia a tym padom sa hadh zmeni, nie?

nerobi sa hash zo suboru. DiscID je vysledok funkcie, ktora ma ako parametre
pocet skladieb a ich dlzky. cim viac skladieb je na cd, tym viac sa DiscID
blizi k unikatnosti. DiscID je absulutne nevhodne na identifikaciu napr.
singlovych nahravok, kde sa na CD vyskytuju cca 3 pesnicky o dlzke 3-4 minuty,
tam dava znacne zle vysledky, pretoze rovnake DiscID bude mat niekolko (desiatok,
stovak) roznych diskov, ale pri albumoch je dostatocne presne.

faktom je, ze ked sa CDcko zMP3kuje, potom sa z MP3 spravia wavy a tie sa vypalia
na CD _V_ROVNAKOM_PORADI_, freedb/CDDB da pre tu kopiu spravidla dobry vysledok.
okrem toho, freedb/CDDB (teda vlastne CDDB sa uz vola gracenote) servre obsahuju
povacsine fuzzy logiku, ktora dokaze male odlisnosti zanedbat a aj napriek tomu
ze pozadovane DiscID presne nezodpoveda tomu v databaze, dokaze vratit pribliznu
zhodu. ak je tych pribliznych zhod viac tak prostrednictvom klientskeho sofwaru
da uzivatelovi na vyber, ktory match povazuje za spravny.

pixall