mp3 id3 z cddb

Matus fantomas Uhlar uhlar na fantomas.sk
Středa Červen 18 11:42:02 CEST 2003

->> -> je to databaza AudioCD. ale vyhladava sa v nej aj podla isteho
->> -> DiscID, co je hash, ktory sa robi z dlziek pesniciek, poctu skladieb
->> -> nad dlzkami pesniciek a kontrolneho suctu. tieto udaje mozem ziskat
->> -> aj z mp3, z coho vyrobim DiscID a poslem query na CDDB. programy pod
->> -> windoze ako cddb-mp3-tagger alebo tag and rename to robia v pohode.
->>
->> ehm, ako sa da z mp3 ziskat spolahlivy hash? mal som pocit ze mp3 je
->> stratova kompresia a tym padom sa hadh zmeni, nie?

Rybarik, Michal <mrybarik na tronet.sk> wrote:
-> nerobi sa hash zo suboru. DiscID je vysledok funkcie, ktora ma ako
-> parametre pocet skladieb a ich dlzky. cim viac skladieb je na cd, tym
-> viac sa DiscID blizi k unikatnosti. DiscID je absulutne nevhodne na
-> identifikaciu napr.  singlovych nahravok, kde sa na CD vyskytuju cca 3
-> pesnicky o dlzke 3-4 minuty, tam dava znacne zle vysledky, pretoze
-> rovnake DiscID bude mat niekolko (desiatok, stovak) roznych diskov, ale
-> pri albumoch je dostatocne presne.

bingo. lenze ako toto chces aplikovat na mp3 suboroch?

-> faktom je, ze ked sa CDcko zMP3kuje, potom sa z MP3 spravia wavy a tie sa
-> vypalia na CD _V_ROVNAKOM_PORADI_, freedb/CDDB da pre tu kopiu spravidla
-> dobry vysledok.  okrem toho, freedb/CDDB (teda vlastne CDDB sa uz vola
-> gracenote) servre obsahuju povacsine fuzzy logiku, ktora dokaze male
-> odlisnosti zanedbat a aj napriek tomu ze pozadovane DiscID presne
-> nezodpoveda tomu v databaze, dokaze vratit pribliznu zhodu. ak je tych
-> pribliznych zhod viac tak prostrednictvom klientskeho sofwaru da
-> uzivatelovi na vyber, ktory match povazuje za spravny.

nic ine ako fuzzy logika asi neostava, pretoze ako som uz pisal dobry
kompresor odreze zo zaciatku a konca zbytocne pauzy...

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
99 percent of lawyers give the rest a bad name.