Linux trustees - zkusenosti

Úterý Červen 17 14:23:23 CEST 2003

On Tue, Jun 17, 2003 at 03:24:02AM +0200, Jan Derfinak wrote:

> Zabudate, ze XFS alebo JFS maju svoju historiu v inych operacnych systemoch,
> kde boli zdokonalene a vyladene. Dovod, preco XFS nebolo prijate do 2.4.x
> jadra, nie je v jeho nestabilite, ale v komplexnosti, na ktoru 2.4.x seria
> nebola pripravena. Alan Cox (nepracuje nahodou pre RedHat?), zaradil xfs do
> svojho kernelu. JFS a ReiserFS je sucastou serie 2.4.x.

Nahodou si dost dobre pamatuju debaty, ktere kolem toho v lkml bezely.
Vzdy bylo ze strany Linuse & spol. jasne receno, ze komplexni system se
tam nedostane. To, ze to konecne pochopili, je dobre a jeste lepsi je,
ze se do toho vlozil A. Cox (prosadil uz hodne dobrych veci a taky je
vzdy dost hackoval, aby to slo).

Nicmene to, ze FS vznikl jinde, nemusi byt vyhoda, protoze implementace
je zavisla na OS a musela byt prepsana.

> Jednak je ten test 8 mesiacov stary, jednak pokial mi poviete, ktory FS ma
> vyhrat, tak Vam pripravym taky test aby vyhral. Bohuzial som nikde nenasiel

Tohle neni jediny test. Dalsi najdete v lkml a konferencich o RH z doby,
kdy byl ext3 do RH zarazen (uspech zejmena u nahodnych pristupu, neco
posilal i Oracle).

Krome toho zapominate, ze ladeni mohlo od te doby probehnout i u ext3
(treba A. Morton) a take ze neni dobre mit "jasne moderni vyteze",
protoze jen soupereni prinese vysledky.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz