prez adsl mi nejede www.telecom.cz

Borek Lupomesky borek na lupomesky.cz
Úterý Červen 17 16:55:54 CEST 2003

>no kedze mas adresu z privatneho rozsahu, tak ju asi NATuje. Ako s tou adresou
>ta vidi modem/router. Co je skryte v nom, a ako/ci preklada tvoju adresu, to
>netusim, nemam ADSL. Ale svoju vonkajsiu znatovanu IP zistis napr. cez
>http://www.myipaddress.com/

   Takhle jsem to nemyslel. Jsou tri oddelene adresni domeny:

a) vnitrni sit za ADSL routerem; defaultne z tovarny je to nastaveno na 10.0.0.0/16, kde .138 ma router(modem) a .120 si ma dat uzivatel (v zasade by nemel byt problem to zmenit.

b) IP sit Ceskeho Telecomu - v ni se pouziva nejaka podivna vnitrni adresace mozna mirne pomichana s verejnymi adresami.

c) verejny Internet

   Vnitrni sit(a) maji asi vsichni uzivatele nastavenou stejne, tzn. pod touhle vnitrni adresou se evidentne neda bez nejakeho prekladu prestoupit do site CTc(b). U klientu s modemem tenhle problem neexistuje, protoze adresa z domeny (b) se prideli dynamicky PPPckem (bezicim nad PPTP/PPPoA). U ADSL routeru ta adresa je na ppp rozhrani routeru, ale muj pocitac uvnitr o ni samozrejme nic nevi.
   A ted' mi vysvetlete, jak je adresovatelny _muj_pocitac_ ze site CTc(b).

   Borek