prez adsl mi nejede www.telecom.cz

Martin Hudec corwin na corwin.sk
Úterý Červen 17 19:03:40 CEST 2003

Ahoj,

On Tue June 17 2003 14:55, Borek Lupomesky wrote:
>    Takhle jsem to nemyslel. Jsou tri oddelene adresni domeny:
>
> a) vnitrni sit za ADSL routerem; defaultne z tovarny je to nastaveno na
> 10.0.0.0/16, kde .138 ma router(modem) a .120 si ma dat uzivatel (v zasade
> by nemel byt problem to zmenit.

Stretol som sa s podobnym, riesil som ADSL v Madarsku, modem mal privat IP, a
mne bola DHCPckom pridelovana. Co sa tyka usera, nemal by byt v principe
problem ak si zmeni IP, ale mozno router ma nastavenu volaku blokaciu podla
IP, netusim...

> b) IP sit Ceskeho Telecomu - v ni se pouziva nejaka podivna vnitrni
> adresace mozna mirne pomichana s verejnymi adresami.

Moze byt :) ak vas Telecom funguje podobne ako slovensky, ani by som sa
nedivil. My tam mame docela slusny bordel.

> c) verejny Internet
>
>    Vnitrni sit(a) maji asi vsichni uzivatele nastavenou stejne, tzn. pod
> touhle vnitrni adresou se evidentne neda bez nejakeho prekladu prestoupit
> do site CTc(b). U klientu s modemem tenhle problem neexistuje, protoze
> adresa z domeny (b) se prideli dynamicky PPPckem (bezicim nad PPTP/PPPoA).
> U ADSL routeru ta adresa je na ppp rozhrani routeru, ale muj pocitac uvnitr
> o ni samozrejme nic nevi. A ted' mi vysvetlete, jak je adresovatelny
> _muj_pocitac_ ze site CTc(b).

Preklad tam urcite bude, Hmmmm pocitac zo siete Telecomu moze byt adresovany,
ak mu je pridelena IP ktoru telecom vidi, a ktora je natovana dnu prave na
tvoj pocitac. Ale to je otazka firewallu a nastavenia routera.

Hmm ale toto su iba uvahy, s adsl mam minimalne skusenosti.

--
Martin Hudec

"In google non est, ergo non est."
- unknown IRC operator