META: E-maily mimo zaměření konference

Úterý Červen 17 23:37:05 CEST 2003

On Tue, Jun 17, 2003 at 06:13:27PM +0200, Pavel Janík wrote:
> [ Tento email není určen k diskusi v linux na linux.cz, proto prosím
>   odpovídejte do talk na linux.cz, máte-li zájem o zavedení nebo odmítnutí
>   těchto opatření nebo k jejich úpravě. Prosím diskutujme věcně. Netrávil
>   jsem svůj čas na specifikaci těchto pravidel proto, abych někoho
>   poškodil, ale aby naše komunikace v linux na linux.cz byla efektivnější,
>   věcná a přinášela všem ovoce. Proto je snad každý v této konferenci
>   přihlášen. ]

...tim padem je tento prispevek v teto konferenci jasne off-topic a jeho
autor dostane prvniho banana v teto konferenci. Ja (jiste nejsem sam)
nejsem v teto konferenci, abych zaroven byl v talk na .

> [...]
> komunity navrhuji následující opatření proti e-mailům mimo téma konference
> linux na linux.cz (toto opatření se netýká opakovaných komerčních emailů
> a jiných porušení pravidel této konference, ale je možné je řešit
> principiálně naprosto stejně).
>
> [V hranatých závorkách je vždy argumentace a zdůvodnění jednotlivých bodů
> opatření.]
>
> 1. Pokud autor napíše do konference linux na linux.cz off-topic e-mail, který
>    sám takto označí (např. dnes: "ospravedlnujem sa za offtopic"), bude
>    z konference odhlášen po zásahu administrátora (-ů) bez výjimky.

Aaa, Velky Bratr v akci. A jako kdo bude posuzovat, ze jeden mail *je* a
druhy *neni*? Kam si bude mozne stezovat na "vybor"? Kdo zabrani
vyrizovani osobnich uctu skrz spravce konference? Kdo zabrani tomu, aby
bylo za chvili 95% lidi na spravce nastvanejch a radeji konferenci
opustili? Kdo zabrani tomu, aby lide prestali sami oznacovat off-topic
prispevky? Kdo zabrani prihlaseni uzivatele pod jinym jmenem a tak
ztratu oficialni identity "neposlusnych" (takhle mi alespon funguje
soukromy blacklist)? Kdo sakra bude ten aparat zivit a kdo bude mit
nervy se tim denne probirat a posloucht kecy samozvanych soudcu a jejich
"navrhu" na lyncovani nepohodlnych? Kdo se pak vyrovna s tim, ze
postizeny naruseny jedinec zaplavi konferenci spamovym balastem jako
"odvetu"?

Neni jednodussi ve svem postovnim klientovi thread killnout (tj. smazat
jednim stiskem tlacitka) nebo si vybirat jen zajimave prispevky podle
subjektu a ostatni mazat? IMHO idealni svet neexistuje a tim padem ani
idealni clenove konference nebo jejich spravce.

> ²  Já nejsem správcem této konference, ani jím být nechci.

Tohle je alibismus nejhrubsiho zrna. Autor sam vypada jako Mesias, ale
odpovednosti se zrika. Hmm. Zajimave. Lepsi nez Sladek a posledni dobou
mozna zrejme i nez Klaus. Tim padem je mozne, ze bude nasim pristim
prezidentem... (hezky cil, ne?).

Proste je to blbost (ehm, pardon - utopie).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz