Linux trustees - zkusenosti

Středa Červen 18 00:08:26 CEST 2003

On Tue, Jun 17, 2003 at 03:37:48PM +0200, Jan Derfinak wrote:

> Pokial by som sa fakt tak vyzival v testoch, tak by som si poznacil testy,
> v ktorych ext3 uplne vyhorel. Nastastie sa v tom nevyzivam, takze si to
> budete musiet najst sam. Pripadne si suborove systemy otestujte sam. Ja
> som sa napriklad dost sklamal, ked som v jednom teste vytvaral vzorku, kde
> som mal 100000 suborov v jednom adresari. ReiserFS, JFS, XFS to zvladli do 4
> minut, pri ext3 som test nedokocil lebo po 30 minutach mi dosla trpezlivost.
> Ale to len tak na okraj.

Nerozumime si. 100000 souboru v adresari je extrem, ktery jen tak
nenajdete. Stejne tak budete tezko hledat mnohoprocesorovy stroj s
Linuxem (typicky je to nejaka jednoprocesorova plecka). A pokud nekdo ma
100000 souboru v adresari nebo ma 8 CPU, pak jiste nepouzije standardni
distribuci, kde se na optimalizaci I/O tak nehledi (mame enterprise
reseni od vsech vetsich distribuci, kde se s tim pocita).

> Pokial je teda ext3 Vas oblubeny FS a Ste z nim spokojny nie je dovod aby
> Ste od neho upustili. Pravdepodobne Vase naroky na pocitac su take, ze ext3
> je pre Vas ten najvhodnejsi. Potom vsak nemozete prisudzovat jeho vlastnosti
> inym FS a tvrdit, ze ACL nie su v produkcom stave.

To je blbost. Zkuste si vzit tu zaplatu a svedomite projit vsechny volne
dostupne stress testy pro jadro a pridat nejaky svuj sity na miru.
Prijdete na to, ze se to drbne a pak to *neni* produktivni (napoveda:
prectete si konferenci zabyvajici se danou zaplatou, hledejte potize a
vsimejte si oprav, ktere nejsou ve vasi pouzite zaplate (ale jen tak
litaji ve vzduchu jako workaround nebo *zitra to napisu lepe, ted to
aspon chodi*).

A pokud si myslite, ze vysokou zatez na "normalnim" stroji neudelate,
pak se mylite. Staci zavirovany pocitac v siti, spammersky nebo DoS
utok, pripadne silenci, kteri pusti na 1 masine proti Sambe 30
kopirovani tuny dat naraz (aby mohli "jit na obed").

> Predpokladam, ze Ste si pozreli vysledky testu, ktory som sem posielal. Je z
> aprila takze mozte vidiet vysledky ladenia.

Jak jste jiz spravne poznamenal, lze udelat ruzne testy. Dokonce i
takove, ktere maji s 95% normalnich nasazeni systemu spolecne jen to, ze
se tam pise Linux.

Napriklad s ACL mam po ruce jen 1 stroj, kde to resi komplikovany system
pristupu k projektu, ale pres to je to na celem 200GB svazku jen asi 10
adresaru, kazdy s 3-5 zaznamy (a pochybuju, ze vymyslite rozumnou
vseobecne pouzivanou aplikaci ACL tak, abyste mel 100000 adresaru a v
kazdem jina ACL).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz