Linux trustees - zkusenosti

Cejka Rudolf cejkar na fit.vutbr.cz
Středa Červen 18 12:09:56 CEST 2003

Jan Derfinak <ja na mail.upjs.sk> wrote:
> som sa napriklad dost sklamal, ked som v jednom teste vytvaral vzorku, kde
> som mal 100000 suborov v jednom adresari. ReiserFS, JFS, XFS to zvladli do 4
> minut, pri ext3 som test nedokocil lebo po 30 minutach mi dosla trpezlivost.

Pokud si dobre vzpominam, tak z duvodu "alespon minimalni pouzitelnosti"
je nutne kdesi v /proc nastavit maximalni pocet i-uzlu na hodnotu vetsi,
nez je nejvetsi predpokladany pocet souboru v jednom adresari, a pak se
da existovat i se 100000 soubory v jednom adresari na ext[23]. Kdyby
nebylo horsich implementaci OS/FS, nemusel by napr. squid delat veci,
jako je ukladani cache souboru do stromove hierarchie adresaru, nebo
newsy a jine aplikace spojovat prirozene rozdelena data do jedineho
souboru s vlastni strukturou... - takze ano, hodne souboru v jednom
adresari je docela bezny pozadavek, ale radsi to nikdo nedela, protoze
se vi, ze to delava potize nejen lidem, ale i OS/FS, a proto se i zda,
ze to az tak bezne neni... V opacnem pripade, kdy je povolene monozstvi
i-uzlu prilis nizke, doba techto testu po prekroceni max. i-nodes
rostla exponencialne ( !!! :o( ).