Linux trustees - zkusenosti

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Červen 18 15:35:28 CEST 2003

Cejka Rudolf wrote:
: Kdyby
: nebylo horsich implementaci OS/FS, nemusel by napr. squid delat veci,
: jako je ukladani cache souboru do stromove hierarchie adresaru, nebo
: newsy a jine aplikace spojovat prirozene rozdelena data do jedineho
: souboru s vlastni strukturou... - takze ano, hodne souboru v jednom
: adresari je docela bezny pozadavek, ale radsi to nikdo nedela, protoze
: se vi, ze to delava potize nejen lidem, ale i OS/FS, a proto se i zda,
: ze to az tak bezne neni...

	Ja si myslim ze stromova struktura ve stylu SQUIDu je lepsi,
i kdyz mas rozumnou implementaci. Pokud ti totiz nezalezi na jmene souboru,
muze prakticky veskera cinnost s vytvorenim noveho souboru v te stromove
strukture bezet bez zamykani (nebo presneji bez zahlceni (contention) zamku).
Zatimco pokud mas jeden adresar se 100000 soubory, tak pri kazdem vytvoreni
_musis_ zajistit to, ze se dane jmeno v adresari vytvori nejvyse 1x.
Cili je tam nadbytecna serializace.

-Y.

--     I'm an "Oppenheimer", and I refuse to play politics with Linux.    --
--                                            --Linus Torvalds on LKML    --