Re: cbq je pomalej a shaper nejde převést do jádra

Jaroslav Jirásek jirasek na sauron.cz
Středa Červen 18 13:06:23 CEST 2003

> Takže pro obousměrný provoz mám smůlu?

pro obousmerny provoz je treba udelat pravidlo pro interface,
ktery vede do internetu. Problem trochu je, ze do polozky
RULE lze vypsat pouze cilove IP. Pokud chces omezit veskery
provoz, tak je to jasny, ale pro omezeni z urcitych IP je treba
pouzit iptables a oznackovat packety:

iptables -A PREROUTING -s x.x.x.x/24 -d 0/0 -t mangle -j MARK --set-mark=16

a v jednotlivych cbq souborech bude misto RULE=neco MARK=16

Jarda