META: 翽

Vladimir Rengevic linux na grafon.sk
Středa Červen 18 23:08:17 CEST 2003

Pekny den vsetkym ;o)

Pavel Janík wrote:
> [ Tento email není určen k diskusi v linux na linux.cz, proto prosím
>   odpovídejte do talk na linux.cz, máte-li zájem o zavedení nebo odmítnutí
>   těchto opatření nebo k jejich úpravě. Prosím diskutujme věcně. Netrávil
>   jsem svůj čas na specifikaci těchto pravidel proto, abych někoho
>   poškodil, ale aby naše komunikace v linux na linux.cz byla efektivnější,
>   věcná a přinášela všem ovoce. Proto je snad každý v této konferenci
>   přihlášen. ]

ako dalsi tiez si myslim, ze tento problem je vodne prediskutovat na
tomto mieste... Tyka sa to VSETKYCH, co odoberaju prave tuto konferenciu...

Konferenciu citam od roku 1996, teda novacikom moc nebudem ;o)
Aj ked som bol a vdacim jej za vela, vratane mojej uspesnej diplomovky.

Takze:
Ano, je pravda, ze pravidelne sa tu objavuju prispevky co tu nemaju co
hladat. ALE:

1. kazdy je tu dobrovolne a je na jeho rozhodnuti, ci bude prispevky
citat a odoberat a samozrejme na ne odpovedat.

2. asi kazdy novacik polozi otazku, ktora je pre mnohych hlupa, OT,...
prosto stretne problem a nevie si s nim rady. Ak ho automaticky zaradime
na blacklist asi mu nepomozeme (a co tu potom budeme riesit???)

3. na 99% "hlupych" ozazok sa dotycnemu dostane primerana odpoved typu
RTFM, man, howto, pripadne ze existuje ina vhodnejsia konferencia.
Priemerne inteligentny clovek to pochopi a zacne sa spravat ako sa ma,
blba potom (s tym 100% suhlasim) musime vyriesti inak.

4. oznacenie OT sa tradicne pouziva na nieco s cim ma dotycny problem a
nevie co dalej a kam s tym (ak to samozrejme neni ina blbina). Oznacenie
osobne povazujem za standard a prispevky tohto typu je mozne bez
problemov odfiltrovat hadam v kazdom mailovom klientovi...Ak to niekomu
tak prekaza ;o)

5. ak sa niekto sprava absolutne nevhodne je na spravcovi konferencie
(alebo po jeho pripadnom upozorneni citatelov) co s dotycnym spravi. Ci
nanho urobi bububu, alebo ho hodi do blacklistu... moznosti je dost.
Presne o tom hovori Meta-FAQ tejto konferencie...

6. mozno by stalo za to doplnit do mailu o prihlaseni do konferencie
(najlepsie hned na zaciatok, aby si to dotycny fakt precital)
informacie, ze este existuju ine konferencie (napr. sendmail na linux.cz
a dalsie na ktore byvaju previnilci pravidelne odkazovany) aj s
primitivnym odkazom aby sa tam dotycny dokazal prihlasit.
A teraz sa ospravedlnujem Yenyovi, nazrel som do Meta-FAQ tam a ono to
tam je!!! Takze len nejako zdoraznit, aby si to dotycny vsimol ;o))

7. dorazne upozornit novoprihlaseneho na "Pravidla slusneho chovani v
siti"...

8. previnilcovi sa tradicne dostane vyhubovane. Ja osobne sa pri
odpovedi na nie prave najlepsie vymyslenu otazku najprv snazim dotycnemu
vysvetlit, ze toto neni platena hotline a musi sa snazit hlavne on a
nasledne je vhodne postrcit ho spravnym smerom. Ale az na niektore
vynimky mam taky pocit, ze to previnilci pochopia a dalej funguju
normalne. A ze existuju vynimky - s tymi sa potom nieco musi poriesit.

9. k bodu "Správce (-i) konference reaguje na výzvu k odhlášení
dotyčného do jednoho týdne." len jedno - momentalny spravca - Yenya -
prevadzkuje tuto konferenciu dobrovolne a stara sa o nu ako aj o dalsie
veci vo svojom volnom case a zdarma. Preco ho mame nutit k niecomu
podobnymi pravidlami??? Ale predpokladam, ze (kedze samozrejme cita tuto
konferenciu ;o)) na to primerane zareaguje...

10. ja osobne citam konferu v Mozille, spravy mam zoradene podla
subjectov. Minuly tyzden som bol v Usti od pondelka do pondelka. Ked som
sa vratil nasiel som si 1368 mailov. A netriedil som ich prehnane dlho.
Postupne odmazavam nezaujimave subjecty, pripadne pozriem prvy mail a ak
ma nezaujima ostatne zmazem...

Takze povedal som si co som chcel ;o) No a este jedna vec-co by malo byt
postihovane nekompromisne - dovolim si zacitovat:

 > takovydle sracky sem uz dlouho necet - mozna bys mel jit delat
 > nakyho vedouciho nakejch rychlejch sipu nebo si zalozit novyho
 > pionyra - vazne cumim - to ses tak zaneprazdnenej sam sebou?
 > nechtel bych clovece mit v hlave co mas ty - s tvejch problemu
 > bych se asi unudil k smrti ...

Tu som 100% za umiestnenie dotycneho do blacklistu. Patril by tam
opravnene. Ale podla jeho moralky (sudiac podla vyjadrovania) ho tu mame
s inou prezyvkou s inej freemailovej adresy veeeelmi rychlo. A nepomoze
na to absolutne ziadne upravovanie pravidiel...

Vlado

---
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799