pouziti ksymoops

Ladislav Vaiz ziav na adela.fel.zcu.cz
Čtvrtek Červen 19 07:21:06 CEST 2003

> Potrebuji poradit jak zachytit kernel oops hlaseni na linuxu, ktery po te totalne zhavaruje.
> Pry se to dela pomoci seriove konzole k nemu pripojene.

/usr/src/linux/Documentation/oops-tracing.txt

> Neustale mi pada jeden driver a jeho tvurce po me chce, abych mu poslal vystup z oopsu,
> kterej mam zdekodovat pomoci ksymoops programku.

Podobne veci se udajne (nemam osobne vyzkousene) dobre ladi user-mode
linuxem. Ale predpokladam, ze s tim bude dost prace (instalace...)

Jeste ke ksymoops: na rh71 jsem s nimi pracoval tak, ze jsem zalozil
adresar /var/log/ksymoops, kam se pri kazdem modprobe/rmmod ukladaly
soubory se seznamem modulu a seznamem symbolu (tabulka adresa->symbol).
Vznikly oops se predal do stdin programu ksymoops, tomu se v parametrech
zadalt prislusne soubory, ktere odpovidaly stavu jadra (modulu) v dobe
oopsu.

Uz je to delsi doba, co jsem s tim delal (doba 2.4.9), takze mozna jsem
neco napsal nepresne.

Jak se doctete ve vyse zminovane dokumentaci, existuji programy jako lkcd
(linux kernel core dump), ktere ulozi informace o oopsu do swapu (tam
nemaji co zkazit) a pri dalsim bootu se pred pripojenim swapu do nej
podivaji, jestli neobsahuje oops.

La'd"a

Jak jednou otevřete plechovku s červy, jediný způsob,
jak je dostat nazpátek je použít větší plechovku.