ADSL: Jak nastavit SpeedTouch

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pátek Červen 20 22:47:21 CEST 2003

On Tue, 17 Jun 2003 19:19:54 +0000 (UTC), Borek Lupomesky wrote:

: Tak jsem to vyresil. Pokud chcete nastavit ADSL router SpeedTouch
: ...

Jedna prave zistena poznamka k 510, ktora moze ludom usetrit
nervy a zvysne vlasy: DNS v tomto modeme podla vsetkeho _nevie_
ine query ako A a PTR a namiesto ich forwardu nadradenemu DNS
u providera posle klienta do certa s odpovedou "not implemented".
V debugovacich informaciach (dns tron, ctrl-q) to vidiet ako

  dnsd: unhandled query type 15 from 10.0.0.1: discard.

Otazky na A a PTR forwarduje spravne:

  dnsd: Internet class type A request received from 10.0.0.1.
  dnsd: mailman.jabber.org is outside our domain: forward.
  dnsd: forwarding request from 10.0.0.1 (32819,0x8b0c) to
        62.168.96.4 (try=1): 'reply to ant' mode.
  dnsd: forward answer from 62.168.96.4 to 10.0.0.1 (32819,8b0c).

Inymi slovami, pokial mate v resolv.conf tento modem
(ci uz natvrdo, alebo tam dovolite pisat DHCP klientovi),
tak proste _neposlete_ maily cez MX. Potrebujete bud
nastavit posielanie cez smarthosta, alebo sa vzdat DNS
v modeme (pochopitelne to znamena babrat sa s /etc/hosts
a pridete o zaznamy dynamicky pridane do DNS DHCP serverom)
a do resolv.conf si napisat DNS providera, alebo ak mate
nejaky server co bezi stale, tak si radsej urobit DNS tam
a nastavit DHCP server, aby konfiguroval klientov s odkazom
nan. Alebo hacknut resolver, aby po NOTIMP predsa len skusil
dalsi server v poradi.

Francuzi mali zrejme zatmenie mysle - ze mi kedysi Siemens
nechcel forwardovat AAAA by som este pochopil, ale MX?! :-(
Napisal som na support, uvidime ci a co odpisu (tipujem
odpoved v style ze si mam kupit nejaku $$$ business verziu).

Poznamka c. 2: nech som skusal ako som skusal, tu siet
10.0.0.0 som nezmenil. Pokusy o prepisanie na 192.168.0.0
skoncili tym, ze lokalne vsetko chodilo, PPPoE bolo
up&running, ale nepreniesol som ani byte. Mozno som na
nieco zabudol, ale uz som nemal sil s tym bojovat. Rozhodne
to ale nie je len zobrat user.ini, prepisat 10.0.0.x
a prislusne netmasky a uploadnut konfiguraciu naspat.

Zdravi
--
                                Stano