ADSL: Jak nastavit SpeedTouch

Borek Lupomesky borek na lupomesky.cz
Sobota Červen 21 23:04:53 CEST 2003

Stanislav Meduna wrote:

> Jedna prave zistena poznamka k 510, ktora moze ludom usetrit
> nervy a zvysne vlasy: DNS v tomto modeme podla vsetkeho _nevie_
> ine query ako A a PTR a namiesto ich forwardu nadradenemu DNS
> u providera posle klienta do certa s odpovedou "not implemented".
> V debugovacich informaciach (dns tron, ctrl-q) to vidiet ako
>
>   dnsd: unhandled query type 15 from 10.0.0.1: discard.
 >
 > [...]
 >
> Poznamka c. 2: nech som skusal ako som skusal, tu siet
> 10.0.0.0 som nezmenil. Pokusy o prepisanie na 192.168.0.0
> skoncili tym, ze lokalne vsetko chodilo, PPPoE bolo
> [...]

    No, ja jsem se zase pokusil pouzit firewall a mel jsem docela
problemy, blokovalo se mi i to, co nemelo. Navic mi nefungoval target
"deny", ktery by mel odesilat ICMP port unreachable (neodesilal).
    Taky jsem neprisel, jak NATovat celou sit misto jednotlivych adres.
    Takze pocatecni nadseni ponekud opadlo a nechavam vsechny tyto
funkce (firewall, DHCP, DNS, NAT) na Linuxovem serveru.

    Borek

BOREK LUPOMESKY                Usti nad Labem, Czech Republic, Europe
WWW: http://www.lupomesky.cz/                     PGP keyid: B6A06AEB
=======[ MIME/ISO-8859-2/UTF-8 & PGP encrypted mail welcome ]========