ISDN a cause E001B

Jan Tomasek jan na tomasek.cz
Neděle Červen 22 10:49:51 CEST 2003

> Na mobil? On umi prijmout hdlc datove volani? Takovych moc neni.

Lezel na stole, a stary analogovy modem to dokazal ... no pripoustim, ze
nemam vubec poneti jak ta ISDN linka funguje, mel jsem kdysi moznost si to
vyzkouset a je to prijemnejsi nez analog ... az na to rozchozovani :( To
rozrani na /dev/ttyI* je podle linux-2.4.21/Documentation/isdn/README
implementovano aby umoznilo pouziti starych programu napsanych pro
analogove modemy. Takze se mi to jevilo jako optimalni volba jak se rychle
dostat na o kousek rychlesi net a potom to moci zkoumat co dal ...

> Tudy ne pratele. Tohle neni modem, ta karta se chova v zasade jako
> ethernetova karta. Pres isdnctrl se ji nastavi volana cisla a dalsi
> parametry a pak se jen zdvihne a ono se to spoji. Jsem si temer jisty, ze v
> distribuci uz na to je priprava. Misto pppd se pouziva ipppd, ale to se tam
> urcite nejak objevi samo, kdyz se karta nakonfiguruje konfiguratorem z
> distribuce.

Viz vyse ... kdyz hovorite o HDLC tak jsem zkusil prepnout pomoci ATS14=3
protokol na Layer-2 a vysledek je porad ten samy. Ono tech protokolu je
vice:

             14   0         Layer-2 protocol:
                                      0 = X75/LAPB with I-frames
                                      1 = X75/LAPB with UI-frames
                                      2 = X75/LAPB with BUI-frames
                                      3 = HDLC
                                      4 = Transparent (audio)
                                      7 = V.110, 9600 baud
                                      8 = V.110, 19200 baud
                                      9 = V.110, 38400 baud
                                     10 = Analog Modem (only if hardware supports this)
                                     11 = Fax G3 (only if hardware supports this

Pro protokoly 2 a 10 to tvrdi "NO DIALTONE" ovsem k ATX0D... se to nechce
znat a predevsim cause zustava stejna E001B.

Oproti prechozimu jsem pokusoval proti cislum 971101211 a 971200111.

Reseni pomoci ipppd jsem nezkousel protoze v tenhle okamzik svoji
komplexnosti presahuje me znalosti ... v distribuci je balik
isdnutils-base (Debian/Unstable) ktery se me pta na par veci ... ani si
nejsem jisty jestli odpovidam spravne, zkuste se podivat se mnou:

Does firmware need to be loaded?	none (je to pasivni karta, nikde
						sem nenasel zminku ze by
						to bylo potreba)
Ted se pta ipppd

What is your ISP's phone number?			971101211
What is your local MSN?					312661xxx
What is the user name for logging into your ISP?	sxxxx na cbox.cz
What is the password for logging into your ISP?		xxx
What country is this system in?				other
Enter the ISO two-letter code for your country		CZ
What is your local areacode, if applicable?		<nic>
							co to je?

Protoze to zminovalo ze asi budu muset zkontrolvat /etc/isdn/isdn.conf tak
tak cinim, je tam:

[GLOBAL]
COUNTRYPREFIX   = +
COUNTRYCODE     = 49
AREAPREFIX      = 0
AREACODE        =

Upravuji na:

[GLOBAL]
COUNTRYPREFIX   = +
COUNTRYCODE     = 42
AREAPREFIX      = 0
AREACODE        =

Restartuji /etc/init.d/isdnutils a ta vec se bavi:

Jun 22 10:33:58 defiant kernel: OPEN: 10.0.0.1 -> 195.113.144.194 ICMP
Jun 22 10:33:58 defiant kernel: ippp0: dialing 1 971101211...
Jun 22 10:34:05 defiant kernel: isdn: HiSax,ch0 cause: E001B
Jun 22 10:34:06 defiant kernel: isdn_net: local hangup ippp0
Jun 22 10:34:06 defiant kernel: ippp0: Chargesum is 0
Jun 22 10:34:09 defiant kernel: NETDEV WATCHDOG: ippp0: transmit timed out
Jun 22 10:34:09 defiant kernel: isdn_tx_timeout dev ippp0 dialstate 0

Cause zustava stejne ... jedine co je zajimave je "OPEN: 10.0.0.1 ->
195.113.144.194 ICMP" nechapu jak na to vubec mohl prijit protoze to je IP
nameserveru ktery je znam jen pdns ... ale to souviset nebude, protoze pri
komunikaci pres /dev/ttyI0 se to neobjevue.

Nejake dalsi napady?

Diky ....

Jan Tomasek aka Semik           work: CESNET, z.s.p.o.
http://www.tomasek.cz/                Zikova 4, 160 00 Praha 6
                                      Czech Republic
phone(work): +420 2 2435 5279         http://www.cesnet.cz/