Re: META: E-maily mimo zaměření konference

Neděle Červen 22 17:04:16 CEST 2003

Prevapilo mne, jaky velky ohlas muj navrh zmineny spis jako poznamka na
okraj vyvolal. Vahal jsem, jestli prilevat napalm do ohne, ale nakonec
jsem si rekl, ze legrace musi byt, a tudiz na nektere komentare budu
reagovat (viz nize). Predem upozornuji, ze je to mechanismus asi v tuto
chvili dost utopicky, nicmene mozna to aspon nekoho primelo ci jeste
primeje k hlubsimu zamysleni (nebo take ne, jak bylo z nekterych
reakci videt)...ovsem pripadnou dalsi diskusi na toto tema by asi bylo
skutecne zadouci vest nekde jinde, aspon pokud se nebude bezprostredne
tykat toho, jak nejaky podobny mechanismus aplikovat na *tuto* konferenci.

Ponekud realizovatelnejsi opatreni by mozna byl ten uzus, ktery vlastne uz
naznacil Yenya ("Samozrejme, kazdy mi muze pomoci v tom, ze bude pisatele
prispevku na off-topic upozornovat sam."), totiz ze v okamziku, kdy mam
dojem, ze neci prispevek opravdu prekrocil unosne meze, tak jeho autorovi
napisu (soukrome!) kratkou kritickou pripominku. Cili ten, kdo se nejak
zavazneji prohresi proti pravidlum slusneho chovani, bude poradne
zflejmovan a treba si to propriste lepe rozmysli, co bude do konference
posilat.

(Tak a jeste ze to skore jeste nemame zavedene, protoze bych se asi ted
propadnul pekne hluboko. <g>)

On Fri, 20 Jun 2003, Miroslav BENES wrote:

> [...]
[...]
> Pri takto nastavenych pravidlech se bud zabrani zapojeni novacku
> (pokud bude pozadovane skore > 0) a z konference b se stal
> "elitni klub". Nebo by se stanovil pozadavek na skore >= 0, ale
> pak by se "hrisnik" se zapornym skore mohl prihlasit pod jinou
> identitou z jine e-mailove adresy, dostal by ciste (nulove)
> skore a mohl by prudit nanovo ...

Pokud dam nejakou adresu na blacklist a pachatel si adresu zmeni, tak
si pachatel znacne polepsil.

Pokud nekomu snizim skore a pachatel si zmeni adresu, pak si skore
vynuluje (pricemz nulu povazuju za inicialni a zaroven nejmensi moznou
hodnotu skore) a tim si rozhodne nepolepsi. Prudit muze dal (to
v predchozim pripade taky), ale uz pouze sobe rovne -- a, pravda,
jeste chudaky, co se zrovna prihlasili.

On Fri, 20 Jun 2003 kocek.kvetoslav na vestizol.cz wrote:

> S tim nesouhlasim. Jsem spise pasivni ctenar konference
> a s takovouhle bych nemel sanci cist vsechny prispevky,
> ale jen ty flamy.

Tedy jak uz bylo upozorneno, ctenar s nulovym ci velmi malym skore by
videl vsechno. Nevyhoda nizkeho skore by spocivala v tom, ze by nebylo
filtrovano "smeti" s nizkym skore a ze by zasilane prispevky byly
povazovany za smeti a nedostaly se do "vyssi spolecnosti" (coz by zase
ciste pasivnimu ctenari moc nevadilo).

V kazdem pripade se na to lze podivat ze dvou stran:

1. pasivni ctenar konferenci nijak neskodi, a proto lze jeho pasivitu
hodnotit v zasade kladne a skore zvysovat,

2. pasivni ctenar neni pro konferenci zadnym prinosem, a proto si plne
zaslouzi, aby byl znevyhodnen.

Kazdy at si vybere to, co je mu blizsi. Pravda je asi nekde uprostred.

On Fri, 20 Jun 2003, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Narazi to na stejny problem, a to je subjektivni hodnoceni toho, co je a
> nebo neni neni offtopic nebo flame. Mimochodem, flame se nikdy nestane
> flamem, pokud "nepriklada" vice prispevatelu, v tom ma Martin Mares
> pravdu, ze je ochota prispivat na takoveto prispevky.

Asi jediny rozumny zpusob je nejake vselidove hlasovani (vox populi, vox
dei), mozna se zohlednenim nejak ohodnocene duveryhodnosti "recenzentu"
(guru bude mit vetsi vahu nez newbie).

> Nejlepsi reseni subjektivnosti by bylo, kdyby si kazdy mohl rozhodovat
> o tom co je nebo neni off-topic atd. sam pro sebe vytvarenim osobnich
> blacklistu.

To samozrejme kazdy delat muze uz ted, kdyz bude chtit.

On Fri, 20 Jun 2003, Pavel Janoušek wrote:

> 	Problem je, ze ten se S 0 ma problem, ktery S lide s S 2
> neznaji, neumi resit... (jeden pripad, kdy system je represivni)... -
> myslis si, ze je umele vykonstruovany/malo se vyskytujici => muzeme
> zanedbat?

Predpokladam, ze to bylo mineno tak, ze nekdo s nizkym skore by mel tak
slozity dotaz, ze by na nej vedeli odpoved jen lidi s vysokym skore, ke
kterym by se ale kvuli velkemu rozdilu ve skore vubec nedostal.

Tohle by se asi dalo resit tak, ze by ostatni ucastnici, i kdyz neznaji
odpoved, mohli aspon dotaz kladne "recenzovat", az by nakonec se dostal
do "vyssi spolecnosti".

On Fri, 20 Jun 2003, Martin Hudec wrote:

> Ja mozem byt nadupany guru na zalezitosti okolo IP accountingu, ale
> mozem byt lama lamovita na zalezitosti okolo podpory Bluetoothu v
> kerneli. Napisem otazku okolo nejakej, z pohladu guru s modrym zubom,
> nicotnej zaciatocnickej zalezitosti, a ludia ma tu zdrbu, ze co to sem
> pisem, ze nemam dostatocne informacie etc. Ale ked som v dacom
> zaciatocnik, tak jak mozem vediet, co je dolezite a co nie. Nie som
> predsa vestirna delfska, ze. Hm. Kazdy sa skratka vyzna v dacom inom.
> Ak by sem mali pisat iba vsevedkovia, tak konfera strati zmysel.

Nemyslim, ze by tady byl nekdo odbornik na vsechno (pokud je, at se
prihlasi...ja to tedy nejsem), ale skore by spis hodnotilo kulturu
komunikace a nikoli znalosti. Pokud se nekdo dostal dostatecne vysoko,
tak je zde jisty predpoklad, ze uz vi, ze napr. pred polozenim dotazu
ma udelat nejake domaci ukoly a pokusit se problem popsat rozumne
srozumitelne, aspon do te miry, aby nekdo jiny, kdo problemu rozumi, mohl
rychle a snadno a bez pouziti kristalove koule polozit doplnujici otazky
na informace, co v puvodnim dotazu nebyly uvedeny.

On Fri, 20 Jun 2003, Martin Hudec wrote:

> To mas pravdu, avsak co ak skratka NEMAM ani milisekundu casu na hladanie
> informacii, skratka co ak potrebujem rychlo poradit. Obcas su aj take
> situacie :).

Zajimave: nemate ani milisekundu na hledani informaci, zatimco vsichni
ostatni prijemci maji podle Vas dost volneho casu, aby se prinejmensim
byli schopni rozhodnout, ze Vas dotaz je nezajima.

Budeme-li pocitat rekneme s 1000 prihlasenymi lidmi (BTW: jake je skutecne
cislo?) a odhadem, ze kazdy potrebuje takovemu dotazu venovat nejmene 1
sekundu (to jsem optimista, co?), pak to mame celkem 1000 sekund, cili
pres 15 minut casu. K tomu pripocitejme nejmene 5 minut za to, ze nekdo
pripadne napise odpoved. Osobne povazuji za *nebetycnou drzost* chtit po
ostatnich, aby mi venovali rekneme 20 minut sveho casu, bez toho, abych
nejmene tolik nejdriv venoval reseni sveho problemu sam!

On Sat, 21 Jun 2003, Petr Vileta wrote:

> Takze jestli jsem to dobre pochopil, kdyz budu zacatecnik a zeptam se na
> neco uplne primitivniho, tak mi budou odpovidat zase jen podobni "blbci" z
> "low-society", protoze ty z "high-society" proste vubec neuvidim?

Po pravde receno, kdyz bude otazka opravdu primitivni, tak na ni
pravdepodobne budou schopni odpovedet i ti "podobni blbci". :)

> Tenhle vas princip popira cele nase i svetove skolstvi, protoze proc
> by zaky 1.rocniku zakladni skoly meli ucit ucitele (mnohem chytrejsi)
> a ne treba zaci 5.rocniku (o malo chytrejsi) ?

Mam dojem, ze ucitele jsou i pri svych mizernych platech financne
kompenzovani za to, ze travi svuj cas vtloukanim vedomosti do hlav
prevazne tupe mladeze, mnohem lepe, nez jsou ucastnici teto konference
za to, ze ctou blbe dotazy (v horsim pripade to ani nejsou dotazy) a
pripadne na ne i odpovidaji.

Kdyz rikam "blby dotaz" tak myslim dotaz polozeny bez toho, aby tazatel
nejdrive primerene namahal obsah sve vlastni lebecni dutiny, jednak ve
snaze najit odpoved, jednak nasledne ve snaze formulovat dotaz tak, aby
byl co nejsrozumitelnejsi a pokud mozno obsahoval prave vsechny relevantni
informace. I zacatecnik respektujici tato pravidla by mel mit rozumnou
sanci se rychle dostat nahoru (a naopak vseznalek, ktery je nerespektuje,
by se zase rychle propadnul dolu).