kde koupit hardware na dvouprocesorovy server?

Petr Klima xklima08 na stud.fit.vutbr.cz
Neděle Červen 22 18:19:17 CEST 2003

Zdravim,

matejic na troja.fjfi.cvut.cz wrote:
> Nevite jakou desku (motherboard) mam pro to koupit? Chci intel procesory,
> tedy asi 2x IntelPentium4, ale nemuzu najit jedineho distributora (v praze)
> ktery by prodaval desku na vic procesoru ... Muze mi nekdo neco doporucit?

Firmy Intel, Tyan, to jsou podle mne nejlepsi kandidati. Az si
vyberete typ ze stranek vyrobcu, kontaktujte temer libovolneho
dodavatele. I kdyz to v jeho ceniku neni, bude se snazit, pokud to
bude cela sestava. Prece jen jsou to pro ne penize. Obvykle to byva
tak, ze viceprocesorove desky neuvadeji, protoze je to maly trh.
Spis ale zalezi, nac ten server (pokud to server bude) potrebujete.
Jestli to bude neco jako RAID diskovy server na gigabitove siti, mela
by ta deska podle mne mit chipset firmy Serverworks. Duvodem je, ze
chipsety teto firmy maji nekolik oddelenych PCI kanalu, takze
dostavate mnohem vetsi pruchodnost. V takovem pripade by vam stacila i
2XPIII (1.4GHz samozrejme). Vyhodou je, ze deska pro tyto procesory
stoji cca 4500 (Intel SAI2). Vypocetni vykon zhruba odpovida 2xP4 na
2.26GHz.
Jestli potrebujete vetsi vykon, tak vam nic jineho nez Opteron (ktery
nechcete) ci Xeon nezbyva. Cena obou reseni je tusim dosti podobna. I
tady bych asi pro Xeon radil desku se ServeWorks chipsetem kvuli
nekolika samostatnym PCI kanalum.

--
Petr "Tosuja" Klima
mail: xklima08 na stud.fit.vutbr.cz