Detekce příčiny tuhnutí (od TV?)

Roman LISZKA liszak na volny.cz
Neděle Červen 22 19:03:06 CEST 2003

>mám problém, po updatu mi tuhne počítač, cca 1x denně. A to naprosto náhodně,
>naprosto náhle (bez škrtnutí do keše, na disk, plnění paměti,
>zpomalování,...). Dokonce to spadne i když se s komplem třeba půl hoďky nic
>nedělá (jede jen XawTV). Tak náhlý pád zapříčiňuje, že není co vyčíst z
>logů...
>
>Vypadá to na problém v novém jádru (nyní 2.4.20-4GB-athlon), v souvislosti s
>TV (XawTV).
>
>Dotaz zní, zda mi nedoporučíte, jak vystopovat chybu - dá se zapnout nějaký
> [...]
Me to take lehavalo pri spustenem xawtv, pomohlo mi vypnuti DMA u disku,
nebo prepnuti rezimu vykreslovani v xawtv z overlay na grabdisplay.
Pravdepodobne se hada DMA od disku (i kdyz je pocitac zdanlive v klidu,
stale tam bezi demoni a lezou na disk) s prenosem obrazu pres PCI
sbernici z TV primo do VGA karty. Zkousel jsem davat tv kartu i do
jineho PCI slotu, ale nepomohlo.
Jake jste mel jadro predtim, kdy to neblblo? Verze, vlastni ci z nejake
distribuce?
Zkuste vypnout DMA u disku a uvidite, zda to pomuze.
S pozdravem
    Roman Liszka