RAID otazky

ertra ertra na volny.cz
Pondělí Červen 23 02:08:41 CEST 2003

Dobry den,
procetl jsem si archiv a RAID howto a chtel bych se zeptat, co doporucujete.
Pochopil jsem, ze moznosti jsou nasledujici
Pro moji potrebu by byl nejlepsi RAID 1 protoze potrebuji zajistit chod
systemu i pri zniceni jednoho disku.

1a. HW raid na IDE nebo SCSI
+ asi nejspolehlivejsi
- muze byt pouze jako jeden mountpoint

2b to same, ale jeden disk navic, ktery nebude v raidu bude se systemem a
raid pripojim jako /data
- kdyz spadne disk se systemem, cele to prestane fungovat

2a. SW raid (ATA) s tim, ze 1 disk nebude v raidu a bude na nem system
a dalsi 2 disky budou treba jako /data a budou v raidu 1
+ levne reseni, vice oddilu
- kdyz se pokazi disk se systemem, pocitac prestane fungovat

2b. SW raid (ATA) s tim, ze 2 disky budou na raid 1, a bude na nich i system

pro me by asi byla nejschudnejsi verze 2b, ale chtel bych se zeptat,

existuji jeste nejake dalsi moznosti (raid 5 nepocitam)
jak zaridit, aby system nespadl pri padu 1 disku ?

posledni 2 otazky : :-)

1 jake mate zkusenosti s bootavanim ze sw raidu 1 ?

2. pokud pouziji instalaci Redhat 9 a volbu instalaci na sw raid,
lze tam nainstalovat tu verzi 2b i s tim,ze si budu moci vytvorit vice
oddilu ? (/, /data, /usr/ ...)

Dekuji
Tomas Zeman