gammu a obycejny user

Ivo Panacek ivop na regionet.cz
Pondělí Červen 23 13:17:37 CEST 2003

> kdyz dam napr. 'suid /bin/bash', tak mi 'id' tvrdi, ze jsem root.
> gammu se ale presto nepodari s mobilem spojit. pokud se ovsem zaloguju
> jako root, nebo se na nej dostanu prez 'su' je vsechno okay...
>
> nechapu jaky je v tom rozdil
>
> v navalu inspirace jsem jeste dal 'chmod a+rw /dev/ttyS1', ale stale nic

Skoro bych rekl, ze ta binarka gammu patri jinemu uzivateli a ona je suid.
Na kazdy pad mam pozitivne (3 ruzne stroje) vyzkouseno, ze root neni
nijak potreba.

Opravdu staci, kdyz prislusne zarizeni (/dev/ttyS1) je citelne a zapisovatelne
uzivatelem, kterym je gammu po spusteni.

Pokud vam to nejde, bude chyba jinde. Podivejte se, jestli OPRAVDU mate
v $HOME/.gammurc napsano port=/dev/ttyS1, jaka prava ma to zarizeni,
zda existuje, ...
Nez mu davat a+rw, je lepsi se podivat, v jake je skupine (mozna uucp)
a sebe do te skupiny pridat (/etc/group) (a odhlasit/prihlasit, aby to zafungovalo)
a ty prava dat jen skupine, ne celemu svetu.

> uz mam tak pro_suid_ovanou masinu, ze je stesti ze jsem na ni jediny
> uzivatel ;)

Otazka je, zda to neni az prilis !

Jeste by mohl byt problem s pristupem ke knihovnam:

$ ldd `which gammu`
        libm.so.6 => /lib/tls/libm.so.6 (0x4002e000)
        libGammu.so => /usr/local/lib/libGammu.so (0x40050000)
        libc.so.6 => /lib/tls/libc.so.6 (0x42000000)
        libbluetooth.so.1 => /usr/lib/libbluetooth.so.1 (0x400d2000)
        /lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

Z toho je videt kde je jeho vlastni knihovna (a dalsi potrebne)
a zkontrolujte, ze k ni jako bezny uzivatel mate pristup.

A davat SUID na /bin/bash ...... no comment
--
S pozdravem
Ivo Panáček