emacs+čeština+ispell+CP1250 - totally sucked

kaper kaper na email.cz
Středa Červen 25 01:24:04 CEST 2003

Zdarvim,

bohužel totálně vysátej a frustrovanej se obracim na konferu..
Dneska jsem se rozhodnul, že konečně rozchodím provozuschopnou češtinu
na emaxu, ale jsem pohořel...
  Běžný psaní textu sice pojme, musím říct, ale při složitějších věcech
moje schopnosti a představivost končí:

Při kopírování myší z jinech programů (vim, xterm) vkládá vždy
něco jako: nej^[-Búžasnější, st^[-Bředoškolský ... atp.

  ispell končí na : Ispell misalignment: word Bchat (myšleno míchat..) '
point 10; probably incompatible versions ..
  Někdy se ispell chytne a navrhuje např moje 'mícht' nahradit svojim
'míchat' - obě vypadají napohled stejně, ale ten jeho, po nahrazení
způsobí komplikaci při ukládání kódování a vždy mě jej nutí přenastavit
na jakési 'x-ctext'.
   flyspell-mode. Vnímá části slov mezi dvěma českýmy znaky jako slova
celá a sanaží se je opravit.

Pravděpodobně se mi zde míchá do sebe několik problémů, nicméně
stejně nevim co s tím..

Nastavení vypadá většinou nějak takhle:
Coding system for saving this buffer:
  2 -- iso-latin-2-unix
  Default coding system (for new files):
    2 -- iso-latin-2 (alias: iso-8859-2 latin-2)
    Coding system for keyboard input:
      nil
      Coding system for terminal output:
        nil
	Defaults for subprocess I/O:
	  decoding: 2 -- iso-latin-2 (alias: iso-8859-2 latin-2)
	    encoding: 2 -- iso-latin-2 (alias: iso-8859-2 latin-2)

(jo, taky mimochodem při kopírování Z emaxu, dochází k podivnýmu
odsazování řádek, jak vidno výše.)

Když zadám M-x list-coding-systems tak se na mě vyhrne 3,5 stránky
nejrůznějších kódování, nicméně hned druhé, které jasm hledal, zde
není...
   Vím, že to asi několik lidí urazí, ale považoval bych (minimálně
v našich krajích) CP1250 za natolik rozšířené, že bych jej očekával
dokonce i od 'nejlepšího editoru na světě'

uff

OT: Pokud někdo váhá, proč že jsem to sem postoval, když mi na to
nejspíš stejně nikdo slušně neodpoví (nejsíš stručně ani nemůže), pak
vězte že proto, že bych si býval něco podobného sám rád včas přečetl.
A nemusel bych pak přijít na to, že emacs neumí CP0150 až po půl dni
slídění v infostránkách.

	        	     s hluboce nočním pozdravem, PK