Problem se sambou

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Středa Červen 25 10:59:40 CEST 2003

Hmmm, jak dlouho jste si cetl dokumentaci?

> Pekny den, resim problem sdileni adresare ze samby s timto specifickym
> pozadavkem: potreboval bych, aby byl read only pro vsechny uzivatele
> (asi 1500) a jen pro asi 2 ucty byl RW.

Samba ma dve urovne pristupovych prav. Jednak lze v smb.conf specifikovat
parametry jako read only, read list, write list, invalid users (pritom v
tech listech mohou byt i skupiny). Druhak pak samba musi respektovat prava
na filesystemu. Tam zase zalezi na konkretni situaci, zda ma ci nema smysl
nasadit ACL (coz je asi jedina rozumna moznost, jak vyresit situaci, kdy
ma byt moznost prava nejakym flexibilnim zpuosobem menit.

> Potreboval bych to vyresit samozrejme bez nutnosti konkretni specifikace
> uzivatelu, kteri jsou RO.

Tj. jako ze vsichni muzou RO a jen nekteri RW. To lze snadno. Napr. read
list = @users a write list = franta, pepa (na urovni samby). Pripadne
udelat skupinu "vyvoleni" s frantou a pepou, zajistit, aby si soubory
nechavaly skupinu "vyvoleni" s pravy 664 (coz lze snadno) a tak to vyresit
na urovni prav na filesystemu.

> Proste nejak vsechny krome tech dvou namapovat na konkretniho nejakeho
> defaultniho usera.

Ano, to je taky moznost, pokud mezi temi ostatnimi nepotrebujete
rozlisovat, tak je muzete mapovat na jediny unix ucet (viz dokumentace).

> Prosim, muzete mi helpnout.

Reseni existuje vice a zalezi na vas, co vam bude vyhovovat.

-- Honza Houstek