Gigabit sitovka

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Pátek Červen 27 16:57:55 CEST 2003

> DD, pouzivam e1000, zadne problemy s driverama. S cim mam ale velke
> problemy je vykon. Testoval jste nekdo gigabitove sitovky proti
> windowsovym stanicim, kde na serveru bezi samba? Pripadne jake jsou vase
> vysledky v prenosovych rychlostech v jincyh aplikacich?

Co tam mas za PCI sbernici? Gigabit je na PC architekturu trochu silny
kafe ...

Co se tyka te samby, tak pocitej s docela velkou rezii. Na 100 MBit siti s
crosswired kabelem udela samba po vyladeni necelych 8 MB/s, zatimco napr.
ftp zvlada pres 11 MB/s. Bez ladeni to bude tak 6-7 MB/s. To se ovsem tyka
velkych souboru, jak je to s malymi soubory a s konkurujicimi konexemi z
hlavy nevim, ale nejake benchmarky jsem delal. Nutno podotknout, ze
Windows na tom nejsou o moc lepe, v nekterych vecech je samba dokonce
rychlejsi.

Zaver: vykonu gigabitu nejprve testovat na vecech jako ftp ci http, pak se
teprve pustit do samby, ale necekat zazraky.

-- Honza Houstek