Gigabit sitovka

Petr Klima xklima08 na stud.fit.vutbr.cz
Pátek Červen 27 21:05:29 CEST 2003

Honza Houstek wrote:

> Co tam mas za PCI sbernici? Gigabit je na PC architekturu trochu silny
> kafe ...

Pod to bych se podepsal. Podle mne ma gigabit smysl jedine pro PCI
lepsi, nez 32bit/33MHz. Jinde opravdu vykon oproti 100MB naroste
relativne malo - treba trikrat, ale rozhodne to neni desetinasobek. Je
to proste jenom otazka cisel:

PCI 32bit/33MHz - propustnost 133MB/s (idealne).
Realne pry dobry chipset zvladne neco kolem 90-100MB/s.
Pokud mate RAID (at uz "hw"(promise, highpoint...), nebo
hw(3ware,...)), tak nejspis bude na PCI sbernici - asi to neplati pro
radice v chipsetu. Takze kdyz se ctou data z disku a posilaji na
sitovku, musi probehnout po sbernici dvakrat. Je s tim nejaka
administrativa, takze rekneme neco malo pres 30MB/s, coz je hodne
daleko od 125MB/s (1Gb/s).

A to nemluvim o tom, ze v pripade gigabitu v beznem PC bude ten narust
zrejme opravdu mizivy, protoze takovy pocitac toho ma dost, kdyz
zapisuje na disk dlouhodobe nad 10-15MB/s. Taky je otazka, jak si
poradi s vysokym poctem preruseni od sitovky.

Cele to psani se tyka "serveru" postavenych na bezne desce. Pokud je
to deska s chipsetem pro servery (Serverworks, mozna i nekdo jiny),
tak ma vice PCI kanalu, takze se datova pruchodnost nasobi. To
nemluvim o tom, ze takova deska uz ma stejne par slotu 64bitove PCI.

Snad jedine srovnani rychlosti gigabitovych sitovek jsem nasel na
http://www.digit-life.com/network.html.

--
Petr "Tosuja" Klima
mail: xklima08 na stud.fit.vutbr.cz