FW: Ako na upgrady?

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Pátek Červen 27 20:43:51 CEST 2003

Ige Linux napsal(a):
> Zdravim,
> prekompiloval som LFS 4.1 ( http://www.linuxfromscratch.org/ ),
> konecne nieco na com clovek vidi ako funguje zaklad systemu
> a moze si pridat co potrebuje. Postupne som pridaval X, KDE atd.
> monentalne mam na disku poriadny neporiadok, preto som sa zacal
> zaujimat o sposoby archivacie jednotlivych programov a sposoby
> ich upgradov.
> Skusil som RPM a TGZ.

> Na RPM sa mi nepacia zavislosti.

Mandrake ma pry v tomto ohledu RPM balickovaci system vylepseny nez RH
standard. Ale IMHO na server to myslim neni ta "prava" distribuce.

> TGZ sa mi celkom pozdava ale neviem vytovorit balicek s novou veriou programu
> tak, aby 100% nahradil strasiu verziu (problem so skriptami).
> Poradte mi sposob archivacie balickov tak, aby som mohol kedykolvek
> starsiu veriu nahradit novou. Pripadne distribuciu linuxu, ktora ma
> tento problem vyrieseny, ak to vobec ide ...

Z me zkusenosti (drive jsem pouzival RedHat) je na tom Debian podstatne
lepe. Je fakt, ze prechod z RH balickovaciho systemu, kde mi v podstate
stacil na spravu i vyrobu novych balicku jedidy prikaz (rpm), je ponekud
  pracny (dpkg nastroj asi 19 subprogramu, apt take neco, pak jeste
treba dselect - pro normalni praci je toho samozrejme treba jen zlomek,
jen chvili trva, nez se v tom clovek zorientuje). Nicmene ten prechod -
i z jinych duvodu - stoji za to.

Co jsem slysel, tak propracovany balickovaci system ma Gentoo. Ale to je
kapitola sama pro sebe - viz treba nedavny thread v konferenci)

>    Ige

Dan