GPS pro synchronizaci casu pomoci ntp serveru

Pátek Červen 27 22:18:03 CEST 2003

On Fri, Jun 27, 2003 at 12:31:27PM +0200, petr sretr wrote:

> Nemate nekdo zkusenosti s u nas prodavanym GPS prijimacem, pres ktery by
> byl schopen program ntp na linuxu synchronizovat cas, pripadne jaka
> firma ho u nas prodava ?

Pracoval jsem s Garmin GPS 35 a xntpd (na doporuceni z konference). Je
to mala krabicka s kabelem pripojena k pocitaci seriovym portem. Stalo
to asi 8 tisic, nevim zda se to jeste prodava.

Jeste pred tim jsem zkousel DCF77 signal (na rizeni budiku radiem), ale
nebylo to az tak spolehlive (nicmene to bylo za par stovek, viz
www.conrad.cz).

V dnesni dobe je lepsi poladit korekce hodin v OS (viz man hwclock,
parametr --adjust) a obcas synchronizovat s nejakym NTP serverem (pokud
mate dial-up). V pripade pevne linky je nejlepsi ntp demon a
synchronizovat se s nejakym verejnym casovym serverem, ktery je rizen
pres GPS.

Jinak take:

http://www.pslib.cz/pub/linux/docs/HOWTO/mini/other-formats/html_single/Clock.html

--