GPS pro synchronizaci casu pomoci ntp serveru

petr sretr sretr na datis.cz
Pondělí Červen 30 09:15:58 CEST 2003

Milan Kerslager napsal(a):
> Pracoval jsem s Garmin GPS 35 a xntpd (na doporuceni z konference). Je
> to mala krabicka s kabelem pripojena k pocitaci seriovym portem. Stalo
> to asi 8 tisic, nevim zda se to jeste prodava.

Dostal jsem typ na GPS HI - 203E DB9 (RS232). Ta by mela umet posilat
data na vystup NMEA protokolem, se kterym by si mel ntp daemon v linuxu
rozumet.

> V dnesni dobe je lepsi poladit korekce hodin v OS (viz man hwclock,
> parametr --adjust) a obcas synchronizovat s nejakym NTP serverem (pokud
> mate dial-up). V pripade pevne linky je nejlepsi ntp demon a
> synchronizovat se s nejakym verejnym casovym serverem, ktery je rizen
> pres GPS.

Aplikace, pro kterou to chceme pouzivat, bohuzel potrebuje nejaky na
fungovani site nezavisly zdroj presneho casu.

> Jinak take:
>
> http://www.pslib.cz/pub/linux/docs/HOWTO/mini/other-formats/html_single/Clock.html

Dekuji za informace
	P. Sretr