XFS patch

Sobota Červen 28 14:34:00 CEST 2003

On Sat, Jun 28, 2003 at 02:18:02AM +0200, Dan Bar wrote:

> O ac kernel patches slysim poprve. Neco jsem si ted nasel pres googla,
> no jen pro jistotu:
>
> - to co je v adresari
> http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/people/alan/linux-2.4/2.4.21/
> jsou teda patche proti Vanilla jadru - tedy release verzi? (soubor
> patch-2.4.21-ac4.gz jako nejaktualnejsi pocitam)
>
> - pokud uvazuju o pouziti na produkcnich serverech, ma to opravdu smysl
> pouzit 2.4.21 + ac4 patch a nezustavat u overeneho 2.4.19 + XFS 1.2 patch ?

Alan je Pan mistr integrator a umi do jadra zaradit (a pak odladit a
drzet si ve sve hlave seznam zmen pro pripad, ze nekde zacne neco
zlobit). Proto mu pravem prislusi titul hacker ve spravnem slova smyslu,
viz:

http://info.astrian.net/jargon/terms/h/hacker.html

Nicmene se muze stat, ze nektere veci se neosvedci, takze je v dalsim
-ac stahne pryc (treba v RPM balickach od RH v Raw Hide je obcas videt,
ze tam je -ac balik rozdelen na "zaklad" + "dalsi skvele malo vyzkousene
veci - selected-ac-bits").

Vyhodnost vanilla+XFS patch nebo vanilla + Alan patch musite posoudit
sam, protoze se to muze menit. Existuji stress testy jadra, ktere Vam
mohou pomoci (uz nekolikrat zde zminene), nicmene kdyz si na tom obcas
dam zalezet, tak je to prace na 2 dny a jeste na konci treba narazite na
nejaky problem (a pak ocenite distributora, ze to za vas vyresil).

> - Resp. i kdybych neuvazoval o XFS, pak se da rici ze Vanilla kernel +
> patche Alana Coxe je vzdy lepsi cesta ? Jasne ze je reseni pouzit jadra
> od distributoru (Gentoo, Suse, Mandrake), ale rikam si, ze tam je mnohdy
> takove mnozstvi patches, ze je snad lepsi zustat u holeho jadra s temi
> nejnutnejsimi patches. Je to preci jen lepe otestovane. Agree ?

Neni. Oficialni jadro je vysledkem protlaceni nekterych veci do tohoto
tarballu. Tento proces je zakonite pomalejsi, nez je vznik a existence
zaplat na *zname* problemy. Tj. pokud se nejaka zaplata dostane do
vanilla, je nejspise "proverena", ale to neznamena, ze uz se nevali na
siti pul roku (a zaroven je to relativne zavazna vec) a "vsichni"
jaderni hackeri ji rutinne aplikuji (protoze to prece "kazdej" vi).

Pokud chcete pouzivat vanilla jadra, mel byste sledovat prislusne
konference a mit prehled, ktere zaplaty jsou nutne (odstranuji zname
problemy), ktere obsahuji rozsireni a ktere sice opravi 1 vec, ale jinou
poskodi (proto treba jeste nejsou prijaty do vanilla, i kdyz je to mensi
zlo).

Proto je vzdy lepsi vyuzit GPL a spolehnout se na to, ze je lepsi
vytvorit pridanou hodnotu a neobjevovat kolo (tj. vezmu vanilla, pridam
zaplaty z dobreho zdroje [Alan, distributor, team XFS apod] a pak
testuju a doplnuji dalsi zaplaty, ktere potrebuju). Problem je, kdyz
zaplaty koliduji. To si pak musite vybrat mensi zlo nebo se pokusit o
merge.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz