XFS patch

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Neděle Červen 29 01:24:47 CEST 2003

Milan Kerslager napsal(a):

 > Vyhodnost vanilla+XFS patch nebo vanilla + Alan patch musite posoudit
 > sam, protoze se to muze menit. Existuji stress testy jadra, ktere Vam
 > mohou pomoci (uz nekolikrat zde zminene), nicmene kdyz si na tom obcas
 > dam zalezet, tak je to prace na 2 dny a jeste na konci treba narazite
 > na nejaky problem (a pak ocenite distributora, ze to za vas vyresil).

Tady to asi i skonci (myslim u nejakeho distributora). Pred tim nez se
objevila potreba pouzivat nejaky spolehlivy journalling fs jsem
spokojene uzival RH jadra. Ale jelikoz v relese jadrech RH XFS neni
(nebylo - v dobe meho zkoumani, ted byv na Debianu uz to nesleduju) a
patch nesel pro konflikty aplikovat, tak jsem sel jinam.

> [...]
 > zaplat na *zname* problemy. Tj. pokud se nejaka zaplata dostane do
 > vanilla, je nejspise "proverena", ale to neznamena, ze uz se nevali na
 > siti pul roku (a zaroven je to relativne zavazna vec) a "vsichni"
 > jaderni hackeri ji rutinne aplikuji (protoze to prece "kazdej" vi).
 >
 > Pokud chcete pouzivat vanilla jadra, mel byste sledovat prislusne
 > konference a mit prehled, ktere zaplaty jsou nutne (odstranuji zname
 > problemy), ktere obsahuji rozsireni a ktere sice opravi 1 vec, ale
 > jinou poskodi (proto treba jeste nejsou prijaty do vanilla, i kdyz je

No v tom asi mate pravdu.

Tedy mel jsem puvodne za to, ze vanilla jadro + nejnutnejsi patches bude
vyhovovat, pokud nebude treba podpora pro nejake spec. zarizeni a nebo
se neobjevi chyby typu ptrace.

 > Proto je vzdy lepsi vyuzit GPL a spolehnout se na to, ze je lepsi
 > vytvorit pridanou hodnotu a neobjevovat kolo (tj. vezmu vanilla,
 > pridam zaplaty z dobreho zdroje [Alan, distributor, team XFS apod] a
 > pak testuju a doplnuji dalsi zaplaty, ktere potrebuju). Problem je,
 > kdyz zaplaty koliduji. To si pak musite vybrat mensi zlo nebo se
 > pokusit o merge.

Jasne, je to jen proste otazka priorit. Jestlize, jak tu svorne rikate,
neni dobry napad se omezit jen na vanilla jadra + v mem pripade XFS
patch, tak se asi budu muset poohlednout po nejakem jinem spolehlivem
zdroji. XFS v release jadre zrejme hned tak nebude, ac patches si nejsem
tak jisty, vsude se o nich zminuji jako o "mirne" experimentalnich -
viz kernel.org treba. Takze asi vyuziju zminene GPL a jadra od Gentoo,
mozna Suse.

Jak z textu zrejme vyplyva, nejsem zadny kernel hacker - resp. nemam
potrebu jim ted byt. Takova prace evidentne cloveku zabere spoustu casu
- sledovani konferenci, kdyz je treba tak aplikovani patchu a nasledne
testovani atd.

V kazdem pripade mam zajem se v tomto smeru neco poucit. Mohli byste
poskytnout linky kam se vy v pripade potreby divate ?

kernelnewbie.org uz znam

Diky za odpovedi,

Dan