Gentoo

Miroslav Cabarka mirodoma na arka.sk
Neděle Červen 29 15:46:53 CEST 2003

Dňa Ne 29. Jún 2003 13:21 ste napísali:

Zdravim,

pred par dnami som prvykrat instaloval Gentoo na SPARC, predpokladam, ze na
inej platforme to bude podobne.

Ak mate na tej masine funkcny linux s pristupom na internet, tak Vam staci
niektory zo suborov stage1... alebo stage2... alebo stage3... pre Vasu
platformu. Na www.gentoo.org je presny popis, co s tym robit, rozdeleny podla
platforiem.

Ak nemate funkcny linux, treba si stiahnut aj iso live-distribucie gentoo, aby
ste si ten funkcny linux vyrobili.

Strategia instalacie je taka, na ze stroj s nabootovanym linuxom (ci uz z
gentoo-live-CD, alebo ine distro, to je jedno) a pristupom na internet si
primontujete disk na ktory to budete instalovat do /mnt/gentoo a urobite
chroot na /mnt/gentoo. Tam rozbalite niektory so stageX suborov. Ten vytvori
zakladne struktury na stahovanie zdrojakov z internetu a ich kompilovanie.

Po mnohych hodinach stahovania a kompilovania pride reboot a ste v novom
Gentoo.

Potom este postahovat a skompilovat dalsie balicky a je hotovo...
Podla mna je to zaujimavejsie, ako klasicka distribucia, co sa tyka
instalacie.

Nerobte to cez modem, nedoplatite sa na telefonnych poplatkoch :-)

Vela zdaru.
Miro Cabarka