XFS patch

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pondělí Červen 30 13:40:42 CEST 2003

Dan Bar wrote:
: - to co je v adresari
: http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/people/alan/linux-2.4/2.4.21/
: jsou teda patche proti Vanilla jadru - tedy release verzi? (soubor
: patch-2.4.21-ac4.gz jako nejaktualnejsi pocitam)

	Ano.

: - pokud uvazuju o pouziti na produkcnich serverech, ma to opravdu smysl
: pouzit 2.4.21 + ac4 patch a nezustavat u overeneho 2.4.19 + XFS 1.2 patch ?

	Hlavne byste mel (pokud vubec uvazujete o setrvani s 2.4.19)
aplikovat na to jadro patche na ruzne bezpecnostni diry, ktere se od
2.4.19 vyskytly (zejmena ptrace(), pak jeste neco s ioperm()).

: - Resp. i kdybych neuvazoval o XFS, pak se da rici ze Vanilla kernel +
: patche Alana Coxe je vzdy lepsi cesta ? Jasne ze je reseni pouzit jadra
: od distributoru (Gentoo, Suse, Mandrake), ale rikam si, ze tam je mnohdy
: takove mnozstvi patches, ze je snad lepsi zustat u holeho jadra s temi
: nejnutnejsimi patches. Je to preci jen lepe otestovane. Agree ?

	Trochu je treba davat pozor na to, ze Alan si dovoli do sveho kernelu
zaradit obcas i trochu experimentalni vlastnosti (napriklad novejsi verze
driveru), ktere pak v pripade neuspechu zase vyhodi. Takze z hlediska
"pravdepodobnosti toho ze to bude fungovat" (abych nemusel psat "stability")
jsou na tom kernely od Marcela trochu lepe.

	Ale nebal bych se toho, obvykle pouzivam ten postup, ze nekde
nainstaluju nove jadro a nastavim pro pripad problemu implicitni bootovani
toho stareho, no a pak po par dnech prehodim implicitne na novy kernel[1].

-Yenya

[1] Uz jsem se tady urcitel ptal, ale nevite nekdo, jak v GRUBu udelat
ekvivalent "lilo -R"? Cili jednorazove nastavit nabootovani jineho
kernelu pri pristim bootu?

 If you want "aesthetics", go play with microkernels [...]. They don't care
 about users, they care about their ideas.                 --Linus Torvalds