chyby pri zapnutom dma na ide diskoch

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Pondělí Červen 30 15:00:55 CEST 2003

"Rybarik, Michal" <mrybarik na tronet.sk> píše v diskusním příspěvku
news:A44DA7EDD8262343B02C64AF7E063A078CF726 na kenya.ba.tronet.sk...
> [...]
> momentalne bezim s vypnutym DMA, co nie je nic moc.
>

> myslel som ze to bude pamatami, vymena neviedla k nicomu, zistil som
> akurat ze ked je v stroji 256mb ram tak sa pri diffe chyby takmer
> nevyskytuju, pri 64mb je ich 4-6 na milion riadkov a pri 32mb je to
> takych 10-15 z miliona.

> pri odpojeni swapov nebolo na diffovanie dost pamate, ale zistil som
> ze ak vypnem diskom DMA, ide to sice pomaly, ale chyby sa absolutne
> stratili. pri zapnutom DMA je to okamzite naspat.
>
> skusal som aj vselijake kombinacie PIO a DMA, ale result je
> jednoznacny - ak je zapnute DMA, blbne to.

Podle toho co pisete bych to tipoval na problem komunikace/ hw problem v
diskovem subsystemu, protoze:

- kdyz tam mate vice pameti, swap a vubec tedy disky se pouzivaji mene -->
jak rikate temer zadne chyby
- kdyz vypnete DMA, tak chyby zmizi. Tzn. ze jsou hw komunikacni cesty
vyuzivany mene intenzivne.

Zkusil jste vymenit kabely, zkontrolovat/vycistit konektory, pouzit pridavny
IDE radic, neni mozne ze by dve zarizeni vyuzivaly stejne DMA ?

Pustit na to pak testy bonnie - pro disk, pro jistotu memtest64 pro pamet.

> skusal som nakompilovat najnovsie jadro 2.4.21 (normalne bezim kvoli
> staremu driveru na wireless 2.4.18), bolo to to iste. prezrel som
> vsetky changelogy od 2.4.18 po sucasnost, okolo dma je tam dost uprav
> ale nic co by zodpovedalo tomu mojmu problemu.
>
> bios na doske mam posledny ktory vysiel [rok tusim 2001]. pod
> xp-ckami na tom stroji neboli udajne ziadne problemy..

Linux pouziva sve vlastni drivery - BIOS se po nastartovani systemu jiz pri
komunikaci s disky nepouziva.

Dan