GPS pro synchronizaci casu pomoci ntp serveru

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Červen 30 17:21:43 CEST 2003

petr sretr napsal(a):
> [...]

Ano, pouzivame tento typ.

> Dostal jsem typ na GPS HI - 203E DB9 (RS232). Ta by mela umet posilat
> data na vystup NMEA protokolem, se kterym by si mel ntp daemon v linuxu
> rozumet.

Pozor na jedno. Poud ten cas ma byt pesnej naz par desitek milisekund,
tak ta GPSka jeste musi mit PPS vystup (sekundove pulzy),
pak se da xntpd s vhodnym patchem do jadra dotlacit na presnost kolem
desitky mikrosekund.
Vyse uvedeny Garmin GPS35 je v nekolika variantach, nektere maji
PPS vystup a nektere ne.

Obecne jde pouzit jakakoliv GPS s NMEA vystupem, pro presnejsi
aplikace musi mit i ten PPS vystup.

	Majkl