swap

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Pondělí Červen 30 21:46:01 CEST 2003

> no ak sa chete riadit zasadou, ze swap ma byt 2x ram, a nebudete swap
> raidovat, tak by mal mat 2 giga na kadom disku, v pripade ze by jeden
> disk odisiel. hm. i ked netusim ako sa linux zatvari ked zisti ze zrazu
> nema jeden z dvoch swapov.

Delat vice swapu ma smysl, pokud chci honit rychlost swapu. V zasade jsou
dve moznosti - bud udelat swapy se stejnou prioritou (man swapon)  nebo
ten swap dat na RAID-0 (misto SW RAID-0 je ovsem lepsi urcite prvni
moznost). Pokud chci byt odolny proti selhani jednoho z disku, tak
pochopitelne i swap musi byt na RAID-1 (SW ci HW), pripadne na jinem RAIDu
s nejakou redudanci. Selhani oddilu se swapem, na kterem jsou odswapovana
data, je zasah srovnatelny s ustipnutim kusu pameti kombinackama.

-- Honza Houstek