Kernel panic

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Úterý Březen 4 03:02:03 CET 2003

On Mon, 3 Mar 2003, Jakub Kocourek wrote:

> Něco jsem o tom zaslechl, prý to ale není chyba Linuxu, ale boot manageru,
> tak nevim.
>
> Jakub Kocourek

Nemuze to souviset se zahadou, kterou jsem zde nedavno psal a patrne me
nikdo nepochopil ;-)

Totiz, ze v grubu nebo LILO uvedeny parametr root=LABEL=/ funguje jen
nekdy - napr pouze na defaultni distribuci. Me se stalo, ze jakmile jsem
si prelozil vlstni jadro - i z puvodni distribuce (2.4.18, pak 2.4.20 na
RH8.1b i 2.5.59) tak nikdy mi uz root nenajde,
musim dat root=/dev/hda5 (pekne postaru)  - pritom e2label drze ukazuje,
ze tam stale ten label / je.
A navic pri prepnuti na puvodni distribucni jadro tomu ten LABEL=/ staci v
pohode.

Vypada to, ze aby to chodilo s  labely musi se udelat neco v jadre, nebo
mkinitrd , co normalne pri vlastni kompilaci jadra neudelate.

A to jsem zkusel i RH doporuceny krok po make instal_modules jsem volal
make install

(coz vola nejaky silenu skript, ktery si vola vlastni mkinitrd a pak cosi
s konfiguraci grubu a prejmenovava ty ruzne verze na verzicustom.
Je tam ale chyba, protoze pracuje jen s GRUBEM - Pokud mate LILO tak hlasi
podivne chyby v programu gruby.

Muze mi nekdo tohle vysvetlit ? (tj ignoraci toho LABELu ?)

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *