SAMBA a chybejici smbpasswd

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Březen 6 09:00:35 CET 2003

On Thu, 6 Mar 2003 skalsky na oksystem.cz wrote:

> Ahojky lidi,
> 	V smb.conf mam nastavene kryptovani hesel a  smb passwd file =
> etc/samba/smbpasswd
> Bohuzel soubor etc/samba/smbpasswd  mi tam jaxi schazi ... tudiz se nemuzu
> dostat do zadneho sdileneho adresare.
>
> Netusite, v cem je zrada popripade jakym mechanismem vytvorit dany soubor ?

Muzete ho udelat tak :

cat /etc/passwd | /usr/bin/mksmbpasswd.sh > /etc/samba/smbpasswd

pripadne profiltrovat ten vystup z prvniho catu aby prosli jen platni
uzivatele. Kazdopadne to vyvori jen kostru bez hesel, aby to zaclo
fungovat musi se uzivatelum dat heslo. Ja to mam udelane tak ze jsem
do /etc/pam.d/passwd pridal na konec radku :

password   optional     /lib/security/pam_smbpass.so use_first_pass

(mam instalovany balik pam_smbpass-0.5-1 ktery obsahuje tu knihovnu)
a to zpusobi ze kdyz si uzivatel meni heslo v systemu pomoci passwd
tak se zaroven to nove heslo upravi i v smbpasswd takze ma obe stejna.