znak "6c" na konzoli

Alexei Sveshnikov sveshnik na fzu.cz
Čtvrtek Březen 6 17:44:16 CET 2003

> [...]

> ze to dela i apache (kdyz pouziju napriklad more tensoubor.html, tak more
> naprosto zmagori). Ve spouste nahodnych souboru je pak videt na zacatku
> znaky "6c" (ve skutecnosti tam ale nejsou). Mam pocit, ze se jedna o
> soubory, ktere obsahuji nejakou konkretni kombinaci znaku (nevim jakou). Na
> webu jsem dohledal, ze se jedna o nejaky bug, ale nepochopil jsem to a asi
> to neni tento pripad. Podle me to neni bug, ale nekde nejake nastaveni
> souvisejici s lokalizaci systemu (pouzivam jej anglicky). Nestalo se vam to
Me se to stalo v tom smyslu, ze kdyz vypisu posloupnost znaku obsahujici
ASCII znak s desitkovym kodem 154 (staci i pouze samotny znak), pak dostanu 6c:

[~]$ echo -n $'\232'
[~]$ 6c

man console_codes rika, ze ASCII znak 155 se nazyva CSI a je ekvivalentni
posloupnosti ESC [. Dal je zajimave, ze (cituji)

The action of a CSI sequence is determined by its final character.
       c   DA        Answer ESC [ ? 6 c: `I am a VT102'.
Proto otazka: neni Vase konzole nahodou v rezimu emulace vt102?
O ASCII 154 jsem nenasel nic (ale nehledal jsem dukladne).

Zkuste se podivat na zacatek spatnych souboru programkem od. Co vypise
od -t x1 soubor | head
Mozna zjistete co to zpusobuje.

> 	Martin Dostal

Alexej Sveshnikov