problem s diakritikou

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Pátek Březen 7 13:34:01 CET 2003

Dňa Št 6. Marec 2003 15:26 ste napísali:
> Zdravim,
>
> chcem sa spytat, ci niekto nevie kde je problem. Mam KDE3.1 pod debianom a
> ked editujem text s diakritikou v kwrite tak ak ho ulozim a potom naciatm
> je vsetko OK.
>
> Ale na LaTex pouzivam editor Kile (pod KDE) a ked tam spravim presne to
> iste, tak sa mi slovenske znaky neulozia do suboru spravne. Pri editacii su
> dobre (na obrazovke), no po ulozeni do suboru uz nie, lebo ked ten isty
> subor potom otvorim mam tam otazniky miesto povodnych znakov.
>
> neviete niekto v com moze byt problem?
oproti KDE 3.0.5 je v KDE 3.1 zmenena praca v editoroch s codepage.
prisiel som na to pri prace CP1250. ak chcem pracovat so suborom ako CP1250 je
ho nutne otvorit ako CP1250, potom zmenit kodovanie na CP1250 a ulozit ako
CP1250. trochu "divne" ale clovek si zvykne