Virtualni mail hosting (Was: Sendmail remote root)

Pátek Březen 7 14:11:31 CET 2003

On Fri, Mar 07, 2003 at 11:47:09AM +0100, Ondrej Sury wrote:

> A kdyz uz jsme u toho, jaky jednoduchy zpusob maji ostatni MTA pro
> virtualni hosting?  Myslim tim ekvivalent vmailmgr nebo vpopmailu, tedy
> moznost pro zakazniky samostatne si spravovat domenu (s urcenymi limity),
> virtualni schranky bezici pod jednim UID apod.

Srovnavate specialni aplikaci (nadstavbu) pro MTA s jinym MTA bez teto
nadstavby. To neni fer.

> A ano Qmail je pouzitelny i pro vetsiho poskytovatele mailhostingu (at uz
> je to ISP nebo webhostingova spolecnost).

> Uvedte konkretni priklad...  nebo alespon odkaz na konkretni priklad.
> qmail odmita zpravy, kdy remote MTA nepouzije CRLF jako EOLN, na jine
> omezeni si nevzpominam.

Od Qmailu vetsina MTA takovy mail nevezme, coz je problem. Dalsi problem
byl (kdyz jsem to pouzival) s dorucovanim mailu nekterym MTA
(pravdepodobne kvuli asynchronnimu odesilani, kdy Qmail neceka na odezvu
protistrany).

Ja proste o takove problemy nestojim (stejne jako o to, ze proste ten
mailer v modifikovane podobe nemuze byt v distribuci). K tomu se snazim
vyhnout hodnoceni postoju jeho tvurce ke zbytku teto planety.

V minulosti byla nekolikrat vedena valka mezi priznivci Qmailu a spravci
konference linux-kernel. Qmail to nevyhral a tuto konferenci
nedistribuoval (AFAIK) z praktickych duvodu (a prave kvuli svym
nestandardnim postupum) - jestli si dobre pamatuju, tak se (jiste krome
jineho) mluvilo o tom, ze Qmail je sice "rychly", ale odnesou to okolni
postovni systemy.

Abyste mi rozumel - ja nevedu svatou valku za sendmail a ani ho nikomu
nevnucuju (nebo naopak nevedu svatou valku proti Vasemu Qmailu). Ale
odmitam prijmout postulat, ze Qmail je "the best of" a jeste k tomu pro
jakekoliv nasazeni (nebo jakesi extremni, ktere je stejne ostatnim 99.9%
ctenaru naprosto ukradene).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz