Virtualni mail hosting

Ondrej Sury sury.ondrej na globe.cz
Pátek Březen 7 14:32:50 CET 2003

Milan Kerslager <milan.kerslager na pslib.cz> writes:

> Srovnavate specialni aplikaci (nadstavbu) pro MTA s jinym MTA bez teto
> nadstavby. To neni fer.

<flame>To jste pouzil vy a vy jste nefer!  Pokud se chcete hadat, tak se
bezte hadat na hlavni nadrazi nebo s panem Janouskem, mate v tom uz velkou
praxi.</flame> Co vam brani uvest nadstavby pro jine MTA?  Ja v zadnem
pripadne nestojim o nejake nefer srovnavani, ja se ptam na obdobu nadstaveb
pro virtualni hosting pro jine MTA nez qmail, ktery znam.

> Od Qmailu vetsina MTA takovy mail nevezme, coz je problem.

Prosim prectete si jeste jednou moji vetu.  Pisu o tom, ze qmail odmita
zpravy, ktere nemaji jako EOLN pouzity CRLF (coz AFAIK delaly akorat
nektere historicke verze sendmailu).  Problem v komunikaci vuci ostatnim
MTA je v tom, ze qmail neprovadi konverze z 8bit na 7bit pro servery, ktere
8bit mime nepodporuji.  To je velka odchylka od standardu a je na vas,
jestli vam to vadi nebo ne.  (Ja osobne souhlasim s tim, ze serveru, ktere
akceptuji pouze 7bitove mime je tak malo, ze se nad tim da zamhourit oko ;-)

> Dalsi problem byl (kdyz jsem to pouzival) s dorucovanim mailu nekterym
> MTA (pravdepodobne kvuli asynchronnimu odesilani, kdy Qmail neceka na
> odezvu protistrany).

[...cutted from qmail-remote...]
smtp() {
[...]
  substdio_putsflush(&smtpto,"DATA\r\n");
  code = smtpcode();
  if (code >= 500) quit("D"," failed on DATA command");
  if (code >= 400) quit("Z"," failed on DATA command");

  blast();
  code = smtpcode();
  flagcritical = 0;
  if (code >= 500) quit("D"," failed after I sent the message");
  if (code >= 400) quit("Z"," failed after I sent the message");
  quit("K"," accepted message");
}
[...end...]

Nevim jakou verzi jste pouzival, ale ve verzi 1.03 nic takoveho jako
asynchronni odchozi smtp neni...

> [...]
> nedistribuoval (AFAIK) z praktickych duvodu (a prave kvuli svym
> nestandardnim postupum) - jestli si dobre pamatuju, tak se (jiste krome
> jineho) mluvilo o tom, ze Qmail je sice "rychly", ale odnesou to okolni
> postovni systemy.
>
> Abyste mi rozumel - ja nevedu svatou valku za sendmail a ani ho nikomu
> nevnucuju (nebo naopak nevedu svatou valku proti Vasemu Qmailu). Ale
> odmitam prijmout postulat, ze Qmail je "the best of" a jeste k tomu pro
> jakekoliv nasazeni (nebo jakesi extremni, ktere je stejne ostatnim 99.9%

Psal jsem snad neco takoveho?  Nebyla puvodni diskuze o tom, ze qmail je
"secure by design" a to, i pres svoje nedostatky (ktere nepochybne ma,
viz. stranka, kterou tady nekdo dnes zminoval) je, a to rikam z pozice
cloveka, ktery ma velkou cast kodu qmailu prectenou (a nekdy i pochopenou
;-).

Uz pouhe pouzivani stralloc funkci (prace s dynamicky alokovanymi stringu)
misto standardniho (char *) je velkym krokem vpred co se tyce bezpecnosti.
(a tim nerikam nic o tom, jak toto resi jine MTA).

O.

--
Ondrej Sury - CIO                   Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420(2)35365000 Fax: +420(2)35365009     Planickova 1, 162 00 Praha 6