Dve distribuce linuxu na jednom disku

Bronislav Klapuch bk na net2001.cz
Pátek Březen 7 18:14:16 CET 2003

Petr Balas wrote:

> Sdileni /home bych se skoro i bal. Ruzne distrubuce budou mit ruzne
> verze aplikaci a IMHO se to muze zbit na ruznych formatech konfiguracnich
> souboru v /home adresari.

> lilo cpat do boot sektoru (/dev/hda1 ne /dev/hda) a vyber partiton resit
> prez SmartBoot Manager.

Netvrdím, že to nejde i jinak, ale pokusím se tazateli navrhnout možné a
zároven co nejjednodušší řešeni.
Pokud jde o zcela novou instalaci všech systémů, rozdělit disk na samostatné
logické disky(nejlépe primary partition) dle počtu použitých systémů + 1 na
swap(lze samozřejmě navíc vytvořit další disky pro /usr /var /home). Pokud
chci instalovat Windows, tak hned jako první. Rády totiž přemažou MBR.
Následně provést instalaci linuxu do dalšího oddílu. Je nejspíše jedno,
jakou distribuci zvolíte.
Distribuce vás většinou vybídne k volbě, zda zapsat zavaděč do hda, nebo do
partition disku s tímto instalovaným linuxem. Pokud zvolíte hda, zapíše se
do MBR disku a pravděpodobně přidá i jiné možnosti v nabídce. Do dalšího
oddílu nainstalujete další distribuci. Znovu zvolíte zápis zavaděče do MBR.
Takhle vám instalace modifikuje zavaděč a přidá další položku do menu
zavaděče. U SUSE si nastavte expertní nastavení disků. Při defaultním
nastavení nepřidají položku (Teď si nejsem zcela jist. Od jisté doby dávám
expertní rozdělení)
Samozřejmě že lze nastavit lilo ručně, dokonce jsem byl v pokušení se o tom
zde rozepsat, ale zavčasu jsem to utnul a umazal. Pokud chcete, můžete mě
kontaktovat e-mailem html na klapuch.com.

--
Bronislav Klapuch