jak zkompilovat modul "starsi" verzi gcc?

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Březen 11 01:01:05 CET 2003

On Tue, 11 Mar 2003, Vaclav Dvorsky wrote:

> Jinak se jim radeji vyhybam, jednou jsem dokonce sel takovou trochu
> silenou cestou, ze jsem si vyrobil radeji rpm balicek a to dost slozite,
> ze jsem rozbalil zdrojaky, nahodou objevil spec soubor, nakopiroval to
> do /usr/src/RPM/SOURCES/ a pak jsem delal psi kusy v tom spec (ten byl
> proklate stary, skoro nic nesouhlasilo), az se mi to nakonec povedlo.

Tahle metoda je vpodstate spravna :) navic jste se dozvedel i neco o tom
jak vypada spec soubor, to nemuze byt nikdy na skodu, i kdyz pro nejakou
systematictejsi praci by bylo jeste potreba to nastudovat vice do hloubky
:)

> Mam v sobe nejak zazity mytus, ze instalace ze zdrojaku je chaoticka, ze
> se mi tim nakopiruje hromada veci, ktere nevim kam, nemam cas to
> zjistovat a kazdpodane to pak nebudu treba umet odinstalovat.

On to neni az zas takovy mytus. make install Vam sice typicky na
standardni vystup vypisuje co kam instaluje (pouziva-li program install z
autotools), nicmene je pak na Vas abyste si tu informaci co kde je nekde
drzel, a nemusel ji pri odinstalovavani nejak slozite preparovat z
Makefile.
Jak jsem jiz psal - nektere programy umi make uninstall nebo jiny podobny
target, ale neni vhodne se na to spolehat.

Navic balickove databaze (jako je RPM, .deb) maji tu vyhodu, ze proste na
jednom konkretnim miste mate soustredene informace o baliccich, o
souborech ktere k nim patri, o zavislostech, atd.

Osobne to delam tak, ze cokoliv si do systemu instaluji, tak si z toho
nejprve vytvorim RPM - pokud se nechcete ucit syntaxi .spec souboru,
existuji utility, ktere pro ty "standardnejsi" a jednodussi programy
(./configure ; make ; make install) vygeneruji RPM za Vas...

> I kdyz jsem toho uz precetl dost na root.cz a jinde, nemohu se tohoto
> dojmu zbavit. Muzete mi povedet, jestli je muj pocit spravny nebo se
> kompilaci bat nemusim?

Kompilaci se samozrejme bat nemusite, nemuze se stat nic horsiho, nez ze
se to nepovede :) nicmene je dobre tu kompilaci obalit naslednym
vygenerovanim balicku a jeho nainstalovanim.

I kdyz existuji na svete lide, kteri se proti tomu bouri a tvrdi, ze
balickovaci systemy jsou pro mekace. Ale zadny racionalni duvod proc
nejake, at uz jakekoliv, package nepouzivat, nevidim.

> Preci jen rpm -e a je uklizeno...

Presne tak. A nejen to...

--
JiKos.