sofistikovana ochrana souboru (bylo Re: tvorba sifrovaneho pdf)

Úterý Březen 11 10:41:44 CET 2003

On Tue, Mar 11, 2003 at 10:28:00AM -0000, Jaroslav Lukesh wrote:
> : Odesílatel: Jan Houstek <houstek na karlin.mff.cuni.cz>
> : > nedavno jsem slysel v radiu, ze mrkvosoft zavadi "novou technologii na
> : > ochranu dokumentu". jedna se o sifrovani as casovym omezenim, deleni do
> : To casove omezeni mi pripada dost divne. Nehlede na to, ze mi neni prilis
> : jasne, jak by se to dalo implementovat, by to muselo v okamziku vyprseni
> : terminu vycistit mozky vsech, kteri si to precetli ...
>
> Jo a co kdyz si na komplu zmenim datum? Zase neco nedomysleli :-)))))

Myslim, ze pristup je resen aplikaci. Pokud budou klice stahovany z
nejakeho serveru, pak to nerozlustite, pokud jiz pred tim neulozite
pouzity klic (a nehacknete rozbalovaci nastroj).

Take je mozne, ze ta standardni aplikace bude vzdy zasifrovany dokument
nejak modifikovat (aby znalost klice pro rozbaleni byla eliminovana).

Asi by se daly vymyslet i jine moznosti. Napriklad ze rozbalovat bude
vzdy ten server (a zadny klic tedy nebude cestovat).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz